זה היה שבוע שבו השקל שלנו עלה לעומת רוב המוטבעות החשובים. בחישוב שבועי עלה המטבע הישראלי ב-1.0908% לעומת הדולר, ב-1.2461% לעומת היורו וב-0.5655% לעומת הלירה שטרלינג. 

גם היום (שישי) המשיכה המגמה. אומנם השקל נחלש ב-0.0529% לעומת הדולר ל-3.783 שקלים,  ב-0.14% לעומת היורו ול-4.1369% וב-0.3468% לעומת הלירה שטרלינג ל- 5.8902 שקלים.
משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב-FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "למרות המומנטום החיובי שראינו מצטבר בדולר העולמי, וזאת על רקע הציפיות להעלאת ריבית לקראת סוף השנה, הדולר-שקל המשיך לדשדש לאורך כל שבוע המסחר. הוא עדיין נמצא בטווח שבין 3.75 ל-3.85,  רק כאשר נראה פריצה של אחד מגבולות התיחום האלה נוכל לאמוד את כיוון המהלך הבא של הצמד". 

לדבריו, בישיבת החלטת הריבית של הבנק הפדרלי השבוע לא ראינו שום דבר חדש בתצהיר שליווה את אי השינוי בריבית עצמה. לא ברור אם הבנק אכן יבצע העלאת ריבית כבר בספטמבר, כפי שמעריכים רוב האנליסטים בשוק כרגע, או שבדצמבר, כפי שחושבים בגולדמן סאקס. "בכל אופן, נראה כי תרחיש העלייה עצמה כבר מתומחר בערכו של הדולר, ועל כן השטר הירוק לא מצליח לבצע איזו פריצה משמעותית כלפי מעלה". 
גם נתוני התמ"ג המאכזבים שפורסמו אמש בארה"ב, ציננו את ההתלהבות לגבי הדולר, כאשר זו הייתה חדשת המקרו השלילית הנוספת אחרי אוסף של כאלה לאחרונה. 
"הסיכונים הגלובליים, בעיקר סביב קריסת השוק הסיני, ושנאת הסיכון, דווקא מכבידים על הדולר, מאחר שבעקבות סיכונים אלה מנותב הון רב דווקא אל הין היפני, הנחשב למטבע "בטוח" יותר, למרות שזה ממש מה שלא היה המקובל לעשות בהיסטוריה המונטארית של העידן של אחרי מלחמת העולם השנייה", אמר משה שלום.