רשת מלונות דן מגלה עניין ברכישת מלון הנסיכה באילת. ל"מעריב" נודע כי הרשת רכשה את מסמכי המכרז שיתקיים ביום שלישי הבא, 18 באוגוסט, במסגרתו יימכר המלון על ידי כונס הנכסים עו"ד ליפא מאיר. ההערכה היא שלנציגי מלונות דן שרכשו את מסמכי המכרז יש סיכוי טוב גם לזכות בו, אם יציעו הצעה הוגנת. על פי אמות המידה של הממונה על ההגבלים, רשת דן אינה נחשבת לקבוצת ריכוז. 



נתח השוק של מלונות דן באילת נמוך מ-10%, ומלבד דן אילת ודן פנוראמה אין לרשת בתי מלון נוספים בעיר הדרומית. מאידך, בגלל שיקולי ריכוזיות, תימנע מרשת ישרוטל (המתפעלת כיום את המלון) האפשרות להתמודד במכרז. כמו כן לא תותר אפשרות זאת גם לקבוצת מלונות פתאל. שתי הרשתות מחזיקות ב-51% מחדרי המלון והן נחשבות לקבוצת ריכוז. ברשת מלונות דן, המנוהלת על ידי רפי שדה, אישרו שאכן הם מגלים עניין ברכישת מלון הנסיכה.
 
 יחד איתם מגלים עניין בעסקה לפחות שלושה גורמים, ובהם האחים נקש - בעלי ארקיע ובעבר מבעלי מועדון הים התיכון באילת. גם קבוצת הביטוח הפניקס מעוניינת להשתלב בעסקה על תקן של גורם מממן. בעבר ביקשה הפניקס להשתלב עם קבוצת מלונות טמרס שבבעלות פויו זבלדוביץ. 
 

בתוך כך שיגר אתמול נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו בקשה ליישם את מסקנות דוח הוועדה הממשלתית להוזלת הנופש מ- 2012. הדוח הצביע על הצורך בהסרת חסמים, בביטול רגולציות שאינן קיימות במדינות אירופה ובהסרת חסמי תכנון ובניה אשר קיימים בענף המלונאות לא פחות מאשר בתחום הדיור. לדברי גונן, הקטנת היקף הארנונות, הקלה בתקני האבטחה, ביטול מונופול הכשרות והקצאת תקציבי שיווק ראויים לאורך מספר שנים יסייעו בעידוד הענף, יאפשרו למלונאים הישראלים להוריד מחירים ויקלו על התחרות מול יעדי תיירות אחרים.
 
במכתב הביע נשיא התאחדות המלונות את אכזבתו על כך שבמקום לטפל  בצעדים שהממשלה התחייבה ליישם להורדת מחירי המלונות, קורא ראש הממשלה לשר התיירות, יריב לוין, לשבור קרטל שלא קיים. "אנו מאמינים שישראל יכולה להגיע ל- 6.5 מיליון תיירים בשנה, שייצרו 357 אלף מקומות עבודה ויכניסו 82 מיליארד שקל לתוצר ותוספת של 30 אלף חדרי מלון בכל המדינה, לרבות בפריפריה" הוסיף גונן.