במסגרת הלוחמה נגד השתמטות ממסים והכלכלה השחורה, שלטונות המס מתמקדים בחלפנים בצ'יינג'ים שכן הם יכולים להוות מוקד חשוב לקידום כלכלה שחורה.



במהלך השבוע האחרון, נבדקו לעומק 230 צ'יינג'ים ולקוחותיהם ומהממצאים מתברר שיש הרבה מה לחפש בענף זה. בעקבות הפעילות הועברו להמשך טיפול ביחידת החקירות, שישה בעלי צ'יינג'ים שנמצאו אצלם ליקויים חמורים במיוחד וכן שמות של עשרות לקוחות החשודים כי ניכו צ'קים, בהיקף כולל של מיליוני שקלים כשבמקביל דיווחו על הכנסות נמוכות בהרבה או שאינם רשומים כלל ברשות המסים.



בנוסף, הועברו לטיפול פקידי שומה חקירות בין היתר, לקוח שפדה צ'קים בסך 20 מיליון שקלים בצ'יינג' באור יהודה בשנתיים האחרונות, רופא שיניים אשר ניכה צ'קים בסך כולל של שני מיליון שקלים וחצי וחברה מצפון הארץ החשודה בשימוש חשבוניות פיקטיביות בסך של מיליון שקלים וחצי.



בדיקה ראשונית של לקוח שפרט צ'קים בסך של עשרה מיליון שקלים העלתה כי כנראה מדובר במקרה של הפצת חשבוניות פיקטיביות. ברשימת לקוחותיו של צ'יינג' באזור המרכז נמצאו שני לקוחות שאינם רשומים ברשות המסים, אחד ניכה צ'קים בהיקף של 900 אלף שקלים והשני ניכה צ'קים בהיקף של 800 אלף שקלים.



לקוח נוסף שאינו בעל תיק ברשות המסים, פדה צ'קים בהיקף של שישה מיליון שקלים. עוד מצאו המבקרים כי בעל חברת בנייה שלח את עובדיו לפדות צ'קים במזומן לטובת החברה בהיקף של לפחות 360 אלף שקלים. לאחר בדיקת רשימת לקוחות בצ'יינג' באום אל פחם על ידי אנשי מחלקת ניהול ספרים, אותר לקוח שכיר בחברה למסחר בברזל לבנייה, שניכה בין השנים 2015-2012 צ'קים הרשומים על שמו של קבלן עפר מנתניה, בהיקף כולל של מיליון שקלים וארבעת אלפים. לחשוד אין תיק במס הכנסה והוא לא דיווח מעולם על הכנסות אלה. החשוד נחקר במשרדי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ושוחרר בתנאים מגבילים בבית משפט השלום בחיפה.