הדולר נחלש אתמול מול השקל והמגמה זו צפויה להימשך היום (חמישי), שכם למרות שהמטבע האמריקאי אמנם חזק לעומת היואן הסיני אך חלש לעומת המטבעות החשובים האחרים כמו היורו, הין היפני והלירה שטרלינג.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל מחזיק מעמד מעל רמת 3.80, וזאת למרות הצניחה החדה של הדולר בעולם ביממה האחרונה. מדד הדולר צנח לשפל של חודש והיורו-דולר מזנק לשיא של חודש, והנסיגה החדה של הדולר בעולם צפויה לגרור מטה גם את הדולר-שקל.



מה שטרף את הקלפים השבוע בשוק המט"ח העולמי הוא הפיחות המפתיע שביצע הבנק של סין בערך היואן. המהלך הזה גרם לתגובת שרשרת שהניזוק הראשי ממנה הוא למעשה הדולר. הדולר אמנם מזנק למול היואן הסיני, ואולם למול מרבית המייג'ורס האחרים הדולר נחלש בחדות. אחת הסיבות לכך היא העובדה שהמהלך הסיני מטיל בספק את הצפי להעלאת ריבית מצד הפד בספטמבר, וזאת מתוך חשש שהעלאת ריבית תחזק יתר על המידה את הדולר ותפגע בייצוא האמריקני.



כמו כן, ניתן לזהות תנועה של הספקולנטים בשוק המט"ח לבצע שורט על היואן הסיני למול שורה של מטבעות (כגון היורו והין) וכדי לעשות זאת הם יוצאים מפוזיציות הלונג שלהם על הדולר, מה שגורם להיחלשות הדולר למול המטבעות הללו. היום יתפרסם בארצות הברית דוח המכירות הקמעונאיות, דוח חשוב המלמד על חוסנו של הצרכן האמריקני. נתון חיובי עשוי לסייע לאושש את הדולר ולהחיות מחדש את הציפיות להעלאת ריבית.