מספר הלינות במלונות התיירות הסתכם ביולי השנה ב-2.2 מיליון.



1.6 מיליון לינות היו של ישראלים, והיתר - 651 אלף לינות (29%) - של תיירים.


תפוסת החדרים במלונות ביולי הייתה 67%, התפוסה הגבוהה ביותר בחודש יולי נרשמה באילת (85%) ובשפת ים המלח (74%) ואילו בערי התיירות האחרות התפוסה הייתה נמוכה יותר ונעה בין 51% ל-73%. בירושלים 51.4%, בטבריה 58.2%  בחיפה 60.1% ובתל אביב 73.4%.

בהשוואה בין חודש יולי 2015 לחודש יולי 2014 (תחילת מבצע "צוק איתן") ישנה עלייה בתפוסה סה"כ, שכן לעומת התפוסה הנוכחית של 67% ביולי 2014 הוא עמד על 59%.

לדברי נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "בחודשי הקיץ, חלק ניכר מהתיירים בארץ הם יהודים, שמגיעים לביקורי קרובים, או משתכנים בדירות שבבעלותם ברחבי המדינה.

"התיירים היהודיים  חזרו לבקר בישראל, ולכן, בניגוד להתאוששות במספר כניסות התיירים למדינה, הרי שבבתי המלון עדיין אנחנו לא רואים את סימני ההתאוששות, ובטח לא רואים חזרה למגמת הצמיחה בתיירות הנכנסת, בה חזינו עד פרוץ 'צוק איתן'.

"התיירות הנכנסת הקלאסית עדיין לא שבה לשגרה מאז פרוץ 'צוק איתן' וזה מקום לדאגה. גם שאר נותני השירותים לתיירות הנכנסת, בהם: סוכני נסיעות ומדריכי טיולים, מדווחים על ירידות. אנחנו תקווה כי תקציב השיווק הגבוה שהשיג שר התיירות, יריב לוין, ישמש לקמפיין אפקטיבי בעולם ויתרום לשינוי במגמה".