אי.די.בי תיירות מקבוצת אי.די.בי ממשיכה בשיפור פעילותה התפעולית, והיא סיימה את המחצית הראשונה של 2015 ברווח תפעולי של מיליון שקל (לפני הוצאות מימון), זאת בהשוואה להפסד של 10 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם ברבעון השני ב־3.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6 מיליון שקל ברבעון השני ב־2014.



ההפסד במחצית 2015 הסתכם ב־17 מיליון שקל, לעומת 28 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הגולמי במחצית השנה הסתכם ב־103 מיליון שקל, לעומת 89 מיליון שקל בתקופה המקבילה - גידול של 15.7%. הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב־57 מיליון שקל - גידול של 16% בהשוואה לתקופה המקבילה.
 
 חברת התיירות נשלטת על ידי קבוצת אי.די.בי וקרן ההשקעות סקיי, ומנוהלת בידי אורי סירקיס. היא בעלת השליטה בחברת ישראייר, באופן סקיי ובחברת דינזנהויז, שנמכרה בסוף יולי לחברת BTC, שבבעלות איש התיירות עופר חודרוב, תמורת 10.8 מיליון דולר. ברבעון השלישי צפוי להירשם רווח חד־פעמי. 
 

בפעילות חברת הבת ישראייר הוצג שיפור של מעל ל־10 מיליון שקלים ברווח השוטף (לפני הוצאות ריבית פחת ומס). ישראייר סיימה את מחצית 2015 במחזור של 350 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

את הרבעון השני סיימה במחזור מכירות של 192 מיליון שקל. ההפסד במחצית השנה הסתכם ב־17 מיליון שקל, לעומת 24 מיליון שקל בתקופה המקבילה. “ישראייר תסיים את 2015 ברווח נקי, בהסתמך על הדוחות לרבעון השלישי, ואני אופטימי על רקע הפרמטרים התפעוליים”, מסר המנכ”ל סירקיס ל”מעריב־השבוע”. לדבריו, אין חדש במגעים שנוהלו בעבר על מיזוג אפשרי עם חברת אל־על.
 
אי.די.בי תיירות ביצעה תוכנית מפנה ב־2011 בעקבות ההפסדים הכבדים, ונכנסה כמשקיע קרן ההשקעות סקיי. התוכנית כללה מיזוג חלק מחברות הבת ולשפר את התוצאות. “השיפור בתוצאות מבשר על יישום מלא ומוצלח של אסטרטגיית המיקוד במוצרים תיירותיים טובים ואטרקטיביים”, הוסיף סירקיס.