קשה להעריך כיצד שוק המניות של תל אביב יפתח את המסחר הבוקר (חמישי).



שוקי המניות של העולם אומנם עולים, אך גם אתמול הם עלו וזה לא השפיע רבות על המשקיעים בתל אביב ויתכן שגם היום יקרה אותו הדבר. לא מן הנמנע שהעובדה שמדובר בשבוע מסחר קצר במיוחד (יומיים בלבד) מעוות את המסחר.



ככל הנראה הלחצים הבוקר יהיו חיוביים כי כאמור, שוקי המניות בעולם בעליה: ניו יורק ננעלה אתמול בלילה שעון ישראל בעליות שערים, האס אנד פי 500 עלה ב-0.87% ל-1,995.31 נקודות, הדאו ג'ונס עלה ב-0.84% ל-16,739.95 נקודות ואילו הנסד"ק קונפוזיט עלה ב-0.59% ל-4,889.24 נקודות.



השערים המשיכו לעלות גם במזרח הרחוק ונכון לשעה 07:30 שעון ישראל, הניקי של טוקיו עולה ב-1.21%, ההנג סנג של הונג קונג עולה ב-0.65% והאס אס אי של שנחאי עולה ב-0.51%.



למרות שהבנק המרכזי של ארצות הברית מקיים דיונים מאתמול על גובה הריבית הדולרית, בינתיים לא ידוע מה תהיה מדיניותו אם הריבית תותר בעיניה כאפס אחוז לשנה או שהיא תועלה. יש הטוענים שעליית הריבית בזמן שמדד המחירים לצרכן באוגוסט ירד ב-0.1%, מה שמרמז על משק לא כל כך חזק, תהיה צעד לא אחראי.



כנגד, יש הטוענים שהפד חייב לעשות צעד מעשי או דקלרטיבי, קרי הודעה חד משמעית שתפזר את חוסר היציבות בשוקי ההון של העולם.



בינתיים בשוק המניות של תל אביב ממתינים ולמרות שהמניות הדואליות ידחפו את השערים כלפי מעלה קשה, להעריך מה יהיה בהמשך היום.