מחיר הירקות ממשיכים לעלות והיום (חמישי) נמכר ק"ג עגבניות בחנויות הירקות בגבעתיים ב-15 שקלים וברשתות המחירים נמוכים יותר ונעים בין 11 ל-12 שקלים לק"ג.



יגאל לנדצמן, הבעלים של "שוק הירקות והפירות", ברחוב סירקין גבעתיים אומר כי מדובר במחסור חמור בירקות ולדעתו המחירים ימשיכו לעלות.



לדברי לנדצמן מרבים לדון במחיר העגבניות, כאשר גם מחירי הפלפלים והחסה מטפסים בעקבות המחסור."המצב הזה עשוי להמשיך עוד חודש ואפילו חודשיים", הוא מסביר.



"מזג האוויר הקשה בקיץ פגע ביבולים. הוא לא רק הקטין את היבולים אלא גם פגע בצורתם החיצונית והמחיר של עגבניות, מלפפונים או פלפלים נקבע בין היתר על פי הצורה החיצונית", אמר לנדצמן.



את ההפסדים סופגים הירקנים לטענת לנדצמן. "בתקופה כזו הדאגה העיקרית שלי היא לשמר מחירים ולכן אני סופג חלק מהעליות".



"ארגז עגבניות בשוק הסיטונאי עלה לי אתמול נטו 17 שקל ואני מוכר ב-15 שקל לק"ג. אני יודע שגם ירקנים אחרים עושים אותו הדבר. רשתות השיווק סופגות יותר אך מה שרשת שיווק יכולה להרשות לעצמה אני כירקן פרטי לא יכול", הוסיף לנדצמן.



גורם בכיר במשרד החקלאות אמר למעריב כי "עליות המחירים שהיו בימים האחרונים נבעו מסיבות עונתיות והמחסור שגרם לעליות מחירים מתחיל להיעלם. 



"אחת הסיבות למחסור בבשר עופות היא העובדה שהחגים היהודים והמוסלמים חלו באותו תקופה, מה שגרם לעלייה בביקושים ולירידה בשחיטה. עכשיו, שהשחיטה חזרה לרמה הרגילה, המחסור הולך ופוחת. וגם בירקות יש רגיעה. 



"מחיר המלפפונים יורד כי סחורה רבה זורמת לשוק. בעגבניות יש עדיין מחסור כי היבולים נפגעו קשה מאוד ממזג האוויר החם. אנחנו מעריכים שהמחסור יקטן כשהעגבניות המיובאות יגיעו לשווקים. 



עד כה היבואנים נמנעו מלהביא כמויות גדולות כי חששו להיתקע עם סחורה. נקטנו בשתי פעולות של מתן רישיונות ייבוא לתקופות קצובות שיאפשרו לנווט את היבוא על פי הצרכים הריאלים של המשק".