יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יוצא להגנת החקלאים בהתנגדותם לייבוא עגבניות, לאור עליית המחירים החדה של הירק.



בהודעה שהוציא היום (רביעי) בתגובה להחלטת הממשלה להקל על יבוא עגבניות, אמר ניסנקורן כי הממשלה חייבת לפעול לעידוד קנייה ושיווק של תוצרת כחול-לבן והחקלאות המקומית שנמצאת במשבר מהעמוקים שהיא ידעה מזה שנים. "צריך לטפל בבעיה המהותית ולמצוא את הדרכים לעודד ולטפח את החקלאות המקומית במקום להסב לה עוד נזק", הוא הוסיף.



לדבריו, הפתרון לענף החקלאות נמצא בעידוד התוצרת המקומית ולא בייבוא. אין שום היגיון בהגנה על היבואנים או בסבסוד הסחורה המיובאת, דבר שרק מגדיל את המשבר אליו נקלעו היצרנים המקומיים. במקביל, יש לפעול לצמצום ממשי בפערי התיווך בין החקלאי לאזרח הצרכן".



בהקשר לכך, אמר יו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, כי למדינת ישראל היכולת והסמכות הקבועים בחוק לשמירה על שוק הפירות והירקות, שמירה על האיזון הנדרש בין החקלאי, הסיטונאי הקמעונאי והצרכן. "אולם, מתוך בחירה, בחרה המדינה שלא לבצע תכנון החקלאות ושמירה על פערי התיווך. שעושקים את החקלאים ואת הצרכנים כאחד".



בשבוע שעבר הפגינו עשרות חקלאים מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון בחיפה בדרישה להתערב ולטפל במשבר החמור בענף החקלאות. במהלך האירוע חולקו עגבניות ותוצרת חקלאית חינם לשכניו של השר כחלון ולעוברים ושבים.