ועדת השרים לחקיקה תדון בישיבתה הקרובה ביום ראשון בהצעת החוק של ח"כ רחל עזריה (כולנו) להגדיל את ימי החופשה השנתיים של העובדים מ-14 יום ל-21.



עם זאת, יש מי שממש לא מתלהב מההצעה. יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, קורא להצעת החוק פופוליסטית, "שתעלה למשק הישראלי לא פחות משבעה מיליארד שקלים בשנה.



"ח"כ עזריה כביכול פועלת בהצעתה לשיפור רמת החיים של אזרחי ישראל, אך בפועל ההשלכות הכלכליות השליליות מרחיקות הלכת של הצעתה רק ידחפו את המשק למיתון ואבטלה", אמר ברוש.



לדבריו, במקום שההצעה תיטיב עם אזרחי המדינה, היא תעשה בדיוק ההיפך ותכביד עליהם את יוקר המחיה, תפגע אנושות במגזר העסקי, ובכך תוביל לפיטורים ותפחית משמעותית את מספר מקומות העבודה במשק.



"טוב הייתה עושה ח"כ עזריה, לו הייתה מושכת את הצעת החוק ומאפשרת למגזר העסקי לפעול ביעילות ובמטרה להחזיר את המשק לצמיחה", הוסיף נשיא התאחדות התעשיינים.



לטענת ברוש, המגזר העסקי בישראל לא מסוגל לספוג תוספת עלויות כבדה זו כי המשק הישראלי מאופיין בכושר תחרות נמוך בשל הפריון הנמוך, הרגולציה ועלויות הייצור הגבוהות בהשוואה לעולם.  "המשמעות תהיה פגיעה קשה נוספת ביכולת המגזר העסקי להתחרות בעולם, להפעיל עסקים, לייצר ולהעסיק בישראל".



בתגובה אמרה ח"כ עזריה כי היא מופתעת מתגובתו של ברוש: "מדובר בנוסח מתוקן של החוק שתואם עם משרד הכלכלה ועם משרד האוצר, שני גופים שהיו בקשר עם המעסיקים ומסרו להם את נוסח החוק. לדבריה, המספרים ששרגא ברוש מעלה אינם נכונים והעלויות האמיתיות הן רק בין 5% ל-7% מהמספרים המנופחים שהוא מציג.




"המספרים של ברוש מנופחים". ח"כ עזריה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"אנחנו המדינה עם הכי פחות ימי חופשה ועם והפריון הנמוך ביותר בארגון ה-OECD. מחקרים שפורסמו מראים קשר ישיר בין רווחת העובד לפריון וימי חופשה במספר סביר הם חלק מרכזי ברווחת העובד. מיטב הכלכלנים מבינים שלעובדים במדינה חסרים ימי חופשה, גם ביחס לימים שהיו בעבר וגם ביחס למדינות ה-OECD, ולכן משרדי הכלכלה והאוצר תומכים בחוק הזה", הוסיפה.