מנכ"ל חברת מידרוג ערן היימר אמר אתמול בפורום שוק החוב של החברה כי "הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים לא תפגע ביציבות הבנקים". לדבריו, "מימון חברות כרטיסי האשראי דרך שוק ההון ולא דרך הבנקים יצמצם את עלויות האשראי לצרכן".
היימר הוסיף כי "זאת רפורמה קלה יחסית, שאפשר להעביר בקדנציה קצרה של שר אוצר או ממשלה, אבל אין בה בשורה משמעותית בשוק האשראי. הכי חשוב לטפל בדרך הפיקוח על העמלות".
לטענת היימר, חברות כרטיסי האשראי שבבעלות הבנקים מספקות יותר ויותר אשראי חוץ־בנקאי לצד גופים כמו ELOAN, מימון ישיר, פנינסולה ועוד, אך עדיין אין מספיק תחרות.

הוא הוסיף כי "הסקטור הבעייתי באמת הוא האשראי לעסקים קטנים ובינוניים, שם סימני התחרות התחילו רק בשנים האחרונות. אבל עדיין אין אלטרנטיבה למערכת הבנקאית בהיקף משמעותי. כדי שהכסף הגדול ייכנס לתחום הלא תחרותי הזה, זאת צריכה להיות מטרת־העל של הרגולטורים". 
מנכ"ל מידרוג מעריך שמימון חברות כרטיסי האשראי דרך שוק ההון ולא דרך הבנקים יצמצם את עלויות האשראי לצרכן. 
לדבריו, בשביל צמיחה אמיתית הבנקים צריכים 8 מיליארד שקל בהון ראשוני, שאותם הם צפויים להשיג באמצעים פיננסיים חדשניים ובכלל זה איגוח חובות ומכירת תיקי אשראי. חיזוק ההון של הבנקים נעשה בהתאם להנחיות בנק ישראל ובכפוף לכללי בזל הנוקשים.
בתוך כך, אתמול נודע כי ועדת שטרום להגברת התחרות בין הבנקים תפרסם את מסקנותיה בדיוק בעוד שבוע. באירוע ישתתפו שר האוצר משה כחלון והנגידה קרנית פלוג. ההמלצה העיקרית של הוועדה היא להפריד את חברת כרטיסי האשראי ישראכרט מבנק הפועלים ואת חברת לאומי קארד מבנק לאומי.