ארגון בוגרי חיל האוויר ערך השבוע יריד תעסוקה לבוגריו. האירוע התקיים במרכז פרס לשלום ביפו ובו נכחו כ-700 בוגרים. 



מדובר ביוזמה חדשה של העמותה, שעד כה היה ארגון שחבריו פעלו לקידום מורשת חיל האוויר. כעת, עם הקמת ארגון הבוגרים, אחת המטרות להטיב עם בוגרי חיל האוויר.



אל"מ במיל' עדי ברשדסקי, יו"ר ארגון בוגרי חיל האוויר, סיפר על האירוע: "זהו יריד התעסוקה הראשון שמארגן ארגון בוגרי חיל האוויר ואנו שמחים מאוד בהצלחתו. מטרתו של ארגון בוגרי חיל האוויר הוא להמשיך ולספק לבוגרי החיל את כל הכלים להם הם זקוקים בזמן אמת, מתוך הבנה ששילובם בתחומי היזמות והחברה תוביל לתרומה משמעותית לחברה הישראלית. אנחנו מתכוונים לגייס לארגון 10,000 מבוגרי חיל האוויר תוך שלוש עד חמש שנים".



ואכן, נרשמה הצלחה באירוע, כעשרים חברות טכנולוגיות הציעו למשתתפים כאלף משרות. בין החברות שהשתתפו: מטריקס, נס טכנולוגיות , ECI, אלביט, טאואר ג'ז ביזאבו, סולראגג' וחברת WEB3.



בועז כץ, אחד מהמנהלים והמייסדים של חברת BIZZABO ובעצמו בוגר חיל האוויר, סיפר: "זה אירוע חשוב, בוודאי אירוע חשוב לבוגרי חיל האוויר שמחפשים עבודה, אך לא פחות עבור חברות טכנולוגיות שמחפשים עובדים. להערכתי יש בחיל האוויר מאגר כוח האדם הטכני הגדול והמיומן ביותר בישראל".




הרצל בודינגר, אביהו בן נון, אביאם סלע ועדי ברשדסקי ביריד התעסוקה. צילום: דבי צימלמן


שחר בר-גפן, מנכ"ל ומייסד חברת ההי טק 3WEB, גם הוא איש חיל האוויר לשעבר, הגיע ליריד על מנת לחפש עובדים. בעוד שמרבית המעסיקים מחפשים עובדים עם ניסיון בתחום ספציפי, לבר גפן גישה שונה ומרעננת: "אני לא מחפש אנשים על פי המקצוע שלהם ובטח שלא על פי ניסיונם. אנחנו מחפשים אנשים שמבחינת האופי והפרופיל הפסיכולוגי מתאימים למשרה שאנחנו מציעים. אם בן אדם מתאים למשרה מסוימת עם על פי המבחנים שלנו, ויש לו גם נכונות ופוטנציאל - אותו אנחנו מחפשים.



סדנאות לבניית קו"ח



ביריד התקיימו גם שתי סדנאות שמטרתן לסייע למשתתפים במציאת עבודה. בסדנאות לימדו בין היתר כיצד להכין קורות חיים, כיצד לבנות פרופיל ברשת החברתית העסקית וכיצד להתנהג בראיון עבודה.



אל היריד הגיעו גם מנהלי עמותת חיל האוויר וקצינים בכירים בחיל, ביניהם מפקדי החיל לשעבר אלוף במיל' הרצל בודינגר, שמכהן היום כיו"ר חברת ראדא ונשיא עמותת חיל האוויר. עוד הגיעו: האלוף במיל' אביהו בן נון, יו"ר UMI, תא"ל במיל' אבי ברבר, ונשיא חטיבת הביטחון והייעוץ במטריקס אל"מ במיל' אביאם סלע.



האלוף במיל', מפקד חיל האוויר לשעבר ונשיא עמותת חיל האוויר הרצל בודינגר, סיפר למעריב כי "היריד הוא חלק מהצעדים שאנו נוקטים כדי לקרב את הדור הצעיר למשפחת בוגרי חיל האוויר. הבנו כי יריד תעסוקה יכול לענות על הצרכים של הדור הצעיר, שכידוע, בימים אלה מחליף את מקום עבודתו בתדירות גבוהה מבעבר". עוד הוסיף כי "הצלחתו של היריד מלמדת על הכשרתם הטכנולוגית של בוגרי חיל האוויר, ההופכת אותם לכוח עבודה אטרקטיבי בקרב חברות ההייטק".