שוק המניות של תל אביב פתח את המסחר השבועי בעליות שערים משמעותיות. הפתיחה החיוביות הייתה צפויה, אך המשך העליות בהמשך היום היו צפויות פחות. 


העליות הוגבלו על ידי המניות הדואליות בגלל עליות השערים החדות שהיו ביום שישי בניו יורק, וגם בשל הביקושים הגבוהים למניות האנרגיה, בשל כוונת השר אריה דרעי להחליף תיקים, מה שיאפשר לשר המחליף לאשר את מתווה הגז הקפיץ את הביקוש למניות אלו.
 
המשקיעים התעלמו מהאלמנטים השליליים והתמקדו בחיוביים.
 

כך למשל האווירה בשוק המניות של ניו יורק חיובית מאוד, הבנק המרכזי של ארה"ב לא מתכוון ככל הנראה להעלות את שערי הריבית והתוצאות העסקיות שמתפרסמות בימים האחרונים וימשכו להתפרסם עד סוף החודש חיובים בדרך כלל.  

על רקע זה הבורסה פתחה את המסחר בעליות שערים ובמהלך היום טבע עלתה ב 5.92% ואפקו ב 5.43%.
 
השערים המשיכו לעלות במהלך היום. המשקיעים התעלמו מהערכות  שהמצב הביטחוני עשוי להשפיע לרעה על הפעילות של הבורסה וגם מהעובדה שמחר בנק ישראל יפרסם את החלטתו לגבי הריבית בנובמבר.  
 
המשקיעים כנראה התעלמו מהראשון בשל ההסכם שהושג לגבי הר הבית והשני כי רוב האנליסטים מעריכים שהבנק המרכזי לא ישנה את שערי הריבית.
 
במסחר של היום מניות האנרגיה וחברות הסלולר בלטו הראשון בשל החלטה של דרעי. על רקע זה רציו עלתה ב 2.41%, אבנר ב 2.64% ודלק קידוחים ב 2.0%.