נראה כי המלצתם של שר התיירות יריב לוין ומנכ"ל משרדו אמיר הלוי למלונאים "להפסיק לקטר על המצב", לא ממש התקבלה. השר ומנכ"ל משרדו הבהירו כי דיבורים על משבר ודרישה לסיוע עלולים לצייר את המלונאים כמסכנים ויבריחו את התיירים שכבר מגיעים לישראל. אבל כל זה לא עוזר.
 
מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, בועז בר ניר, אומר כי מצב התיירות הנכנסת לא היה טוב עוד לפני גל הפיגועים הנוכחי. לדבריו, "לנוכח המציאות הביטחונית הנוכחית, המלונאים מביטים קדימה בחשש לגבי תחילת 2016".
 
מנתונים של המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות מתבררת תמונה בעייתית בתיירות הנכנסת: לינות תיירים בספטמבר עמדו על 511 אלף, גידול של 17% לעומת ספטמבר אשתקד, שבו התיירות הייתה במשבר בגלל מבצע צוק איתן, ואולם בהשוואה לנתוני ספטמבר 2013 מדובר בירידה של 10%. לינות ישראלים הסתכמו בספטמבר ב־1.3 מיליון. סך הכול לינות תיירים הסתכמו ב־1.8 מיליון, ירידה של 2% לעומת ספטמבר 2013.
 

בירושלים נרשמו 143 אלף לינות, שהן ירידה של 13% לעומת ספטמבר 2013 - שהוא חודש ההשוואה הרלוונטי. תפוסת החדרים הארצית הגיעה לכ־58% (עלייה של 4% לעומת ספטמבר 2014 וירידה של 2% לעומת ספטמבר 2013). 
 
התפוסה הגבוהה ביותר (72%) נרשמה באילת, אחר כך במלונות ים המלח (66%), ולאחר מכן בתל אביב (57%). מנכ"ל התאחדות המלונות אמר כי "נתוני ספטמבר מלמדים כי טרם התאוששנו מצוק איתן, ותנועת התיירות הנכנסת לא חזרה להיקפים מלפני הלוחמה בעזה.
 
"אנו מביטים קדימה בחשש לגבי החודשים הבאים ותחילת 2016, שכן כבר באוקטובר נקלענו למציאות ביטחונית חדשה, שאורכה והשפעתה אינם ברורים באופן מלא. אנו מקווים שהפסקת האירועים ופעילות נכונה של משרד התיירות יסייעו להתגבר על המשבר", סיכם בר ניר.