שר הכלכלה, אריה דרעי, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש חתמו בלשכתו של השר דרעי על הסכם קיבוצי חדש שקובע כי החל מיולי 2016 יועלה מינימום ימי החופשה במשק ל-11 ימים ומינואר 2017 מינימום ימי חופשה במשק יעלה ל-12 ימים.



בימים הקרובים בכוונתו של שר הכלכלה דרעי להרחיב את ההסכם לכלל המשק. כיום מינימום ימי החופשה לעובדים עומד על 10 ימים עבור שבוע עבודה של חמישה ימים ו-12 ימים עבור שבוע עבודה של 6 ימים. בהתאם להסכם החדש, עובדים בעלי ותק של עד שנתיים ייהנו מתוספת של 2 ימי חופשה נוספים בשנה על חשבון המעסיק ועובדים בעלי ותק של 4-3  שנים ייהנו מיום חופשה נוסף על חשבון המעסיק.

 שר הכלכלה ויו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי אמר: "מדובר בתיקון עוול היסטורי ומרגע כניסתי למשרד הכלכלה פעלתי במטרה להגדיל את מספר ימי החופשה לעובדים. עובד צריך לקבל שכר הוגן ותנאי עבודה נאותים ובכלל זה הגדלת מספר ימי החופשה."

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך על המהלך ואמר: "בהמשך להצעת החוק שהעלתה ח"כ רחל עזריה (כולנו), ובמסגרת הצעדים שמובילה ההסתדרות לשיפור רווחת העובדים, ראיתי לנכון לקדם את היוזמה ולפעול למען השגת הסכמה רחבה מול המעסיקים. מהלך משמעותי כמו הגדלת ימי חופשה לעובדים, לא יכול להישען על חקיקה בלבד".  
ניסנקורן מתכוון לחוק החופשות של ח"כ עזריה שאושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת לפני שבועיים ועבר להכנה לקריאה ראשונה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. על פי הצעת החוק, מספר ימי החופשה יגדל מ-10 ימים ל-12 ימים וזהו התיקון הראשון להגדלת ימי החופשה שאושר מאז נחקק "חוק חופשה שנתית" בשנת 1951. ח"כ עזריה (כולנו), מברכת על ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם היום בעקבות תהליך החקיקה המקביל ואומרת: "זהו צעד ראשון וחשוב לקראת התאמת מספר מינימום ימי החופשה לזה שקיים בOECD, העומד על 15-20 ימים.

"אני מברכת על הצטרפותם של המעסיקים וההסתדרות ליוזמה להגדיל את מספר המינימום של ימי החופשה לעובדים. זהו צעד משמעותי להתאמת שוק התעסוקה של היום לרוח חוק החופשות שנחקק ב-1951. בישראל לא נגעו במספר ימי החופשה לעובדים במשך 64 שנה, והגיע הזמן לעשות זאת. לעובדים במשק היום מגיע לקבל את אותם תנאים שהחוק נתן להוריהם וההתאמה הזו מתבקשת. כלכלנים רואים קשר ישיר בין רווחת עובד לבין פריון, לכן הגדלת ימי החופשה יטיב עם המשק כולו".
יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, אמר במעמד חתימת ההסכם : "אני מברך על כך שהצלחנו ביחד עם ההסתדרות, לגבש מענה לנושא חשוב כמו ימי חופש, המיטיב בעיקר עם העובדים החלשים ביותר, שנקלטים לעבודה במשק. ההסכם מסמל את תפיסתנו הבסיסית, כי יחסי העבודה במשק הישראלי, צריכים להיות מונהגים בשיתוף פעולה על ידי ההסתדרות וארגוני המעסיקים, בהתחשב במגבלות הפריון והצמיחה שהמשק מצוי בהם בימים אלו".