חברת נמל אשדוד פנתה היום (שני) בבקשה דחופה לבית הדין לעבודה בבאר שבע שיורה לעובדים לשוב לעבודה מלאה ולהפסיק את העיצומים בהם החלו, בדרישה לבצע את עבודות הבנייה של הנמל החדש.



השיבושים מתבטאים בהוראה שקיבלו מהוועד להאט את העבודה בנמל. הרקע לעיצומים, כפי שנמסר להנהלת הנמל וכפי שעולה מההודעה על סכסוך העבודה שנמסר ביום ה-15 באוקטובר נעוץ בין היתר בטענת העובדים כי הם זכאים לבצע את כל העבודות הכרוכות בפריקה ובטעינה בקו המים הנדרשות במסגרת עבודות הבניה ופיתוח התשתית להקמת הנמל הפרטי החדש - נמל הדרום.



הנהלת חברת נמל אשדוד הבהירה לנציגות העובדים כי כל שירותי החובה הניתנים על ידה בהתאם לכתב ההסמכה של החברה יבוצעו באמצעות עובדי חברת נמל אשדוד בלבד. אולם, לא רק שבניית נמל חדש אינו נמנה כחלק משירותי החובה בכתב ההסמכה של החברה אלא שהעבודות שלטענת העובדים מבוצעות באמצעות "מיקור חוץ" הינן עבודות שלחברה אף אין את הציוד והידע לביצוען.



לפיכך, היענות לדרישת נציגות העובדים בעניין זה משמעה הקצאת עובדים לטובת עבודות שלא יבצעו בפועל ולמעשה ישולם להם שכר מבלי שבוצעה על ידם כל עבודה והם ישבו בטלים. כמו כן, הבהירה הנהלת הנמל לנציגות העובדים כי ההכרזה על סכסוך העבודה מהווה הפרה בוטה של פסק דינו של בית הדין הארצי בסוגיית "קישון מזרח" והגדרת הסכסוך כסכסוך שפרץ על רקע מיקור חוץ הוא אפוא ניסיון לעקוף את האיסור לשבות בכל הנוגע להקמת הנמלים החדשים כפי שנקבע בהחלטותיו הקודמות של בית הדין הארצי לעבודה.



למרות זאת מתעקשים העובדים לנקוט בעיצומים, דבר הגורם ללקוחות הנמל ולנמל פגיעה כספית קשה וכן פגיעה קשה במוניטין החברה. בנוסף, פוגעת השביתה בצדדים שלישיים, כגון חברות ההובלה הימיות העוגנות בנמל ללקוחות הממתינים לסחורה וזאת שלא לצורך ועל לא עוול בכפם.



עד לרגע העלאת הידיעה לא הצלחנו לקבל תגובה של ועד עובדי הנמל.