לראשונה בארץ, הושק הבוקר סניף דיגיטלי של בנק הפועלים, אשר יעניק את כל שירותי הבנקאות ללקוחות פרטיים. אלו יוכלו ליהנות משעות פתיחה ארוכות, ממגוון שירותים ומוצרים חדשניים, ומצוות בנקאים מומחה שיעמוד לרשותם ויסייע להם להכיר את מגוון המוצרים החדשים.

ממחקר שערך בנק הפועלים עולה, כי במערכת הבנקאית הישראלית יש למעלה ממיליון לקוחות המנהלים את עיקר פעילותם באמצעים דיגיטליים - וכי מספר זה צפוי כמעט להכפיל את עצמו עד שנת 2020. הסניפים הדיגיטליים מיועדים לשרת את הצורך ההולך וגדל של הלקוח הישראלי בשירותים בנקאיים מתקדמים, חכמים וזמינים, המתאימים לעידן החדש.
הסניף החדש יהיה סניף ללא נייר שיאפשר חתימה דיגיטלית של הלקוח באמצעות טאבלט. חידוש נוסף הוא בשירות שייצא מהדלפקים ויינתן על ידי בנקאים מומחים, אשר יסתובבו בסניף ויציעו ללקוחות שירות באמצעות טאבלטים ואף יסייעו ללקוחות להשתמש במכשירים השונים ובאפליקציות העומדות לרשותם בסניף. הבנקאים יענדו שעון חכם שיספק להם חיווי על לקוח שהגיע לפגישה, או לקוח המבקש סיוע ליד אחד מהמסכים. חדרים פרטיים לביצוע שיחות VC עם יועצים פיננסיים של הבנק יעמדו לרשות הלקוחות.

לכתבה באתר פורבס 

בנוסף, הלקוח יזדהה עם המכשיר הסלולרי שלו עם הגעתו לסניף ויוכל להשתמש בשולחנות מגע שיאפשרו לו לבנות לעצמו סימלוציות פיננסיות. כך למשל, לקוח המעוניין לחסוך לילדים עבור השכלה גבוהה יוכל לבדוק מהו הסכום הנדרש להפקדה בהוראת קבע.
מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, מציין כי הבנקים נחשבים לשמרנים, מאחר וזהו מוסד שאמור להיות סולידי וזהיר. "אם קודם יכולנו, כבנקים, לומר לעצמנו: שום דבר לא בוער, מותר לנו ללכת, לא לרוץ, לא נורא אם הטכנולוגיה תבוא אלינו חמש או אפילו עשר שנים אחרי שחדרה למגזרים אחרים - היום אסור לנו לחשוב כך. אנחנו חייבים אחרי להיות בחזית העולם הטכנולוגי, ליישם במהירות את החידושים המתאימים לנו, וליזום חידושים בעצמנו. וכשאני מדבר על חידושים, כוונתי גם לחידושים פנימיים במערכות שלנו ובהתנהלותנו כארגון, אך בראש ובראשונה - לחידושים באינטראקציה עם הלקוחות שלנו".
קינן מוסיף כי "הלקוח הישראלי הוא מתוחכם ומוטה טכנולוגיה: ל-62% מהישראלים יש סמארטפונים, הרבה יותר מאשר לאמריקאים (57%), או ליפאנים (46%). מדד הצרכנות של "גוגל" אומר כי כיום יש בממוצע לכל ישראלי 2.7 מכשירים דיגיטליים "חכמים", ותוך שנים מעטות יעלה המספר לחמישה: סמארטפון, מחשב, טאבלט, מוצר "לביש", IoT וטלוויזיה חכמה".
"השקענו ונשקיע משאבים גדולים בעולם הדיגיטלי", מסביר קינן, "במטרה לשנות את אופי הארגון ולאמץ את החדשנות כדרך מתמדת, מבלי לאבד את היציבות והסולידיות. לצורך כך, אנחנו נדרשים לצאת מהקופסה. לכן יזמנו הקמת מעבדת חדשנות בשיתוף עם הטכניון, לכן אנחנו משקיעים משאבים וכספים גדולים ב"פינטק", ולכן אנחנו מקיימים שיתופי פעולה והתייעצויות עם גופים גדולים הנמצאים בראש החץ הטכנולוגי. השינוי יורגש בכל מקום - בעובדים מסוג חדש שיצטרפו לבנק, בנראות המשרדים, בצורה שבה הבנקאים ישרתו לקוחות, בתהליכים דיגיטליים ללא נייר, ביותר פתיחות כלפי שיתופי פעולה, ובתרבות ארגונית אחרת".
"במקביל למערך הסניפים הדיגיטליים", אומר קינן, "אנו משקיעים בפיתוח השימוש שלנו ב"Big Data", שמאפשר לנו להכיר את לקוחותינו טוב יותר ולהתאים את עצמנו אליהם במהירות".
מלבד הסניף שנפתח הבוקר בתל אביב, בנק הפועלים ייפתח שני סניפים דיגיטליים במהלך דצמבר בגרנד קניון בחיפה ובקניון עופר ברחובות, ובשנים הקרובות מתכנן הבנק לפתוח עוד עשרות סניפים.