לקראת העברת תקציב המדינה לשנת 2016 ובצל המאבקים על תקציב משרד הביטחון, בשורה טובה לחיילי החובה בצה"ל: חבר ועדת הכספים ח"כ אורן חזן סיכם עם שר האוצר משה כחלון, כי 680 מיליון שקלים מתוך התקציב יוקצו לתוספת שכר לחיילי החובה כבר מהשבוע הבא בתקציב באישור התקציב הקרוב.

על הקרדיט על ההישג חזן, שטען כי התוספת הובטחה לו אישית על ידי כחלון, מתקוטט עם סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי), שהודיע במליאת הכנסת כי "אני שמח להודיע לכם כי ממשלת ישראל הקציבה למטרה זו 680 מיליוני שקלים בזכות לחץ של מפלגת הבית היהודי ומפלגת כולנו".
עוד אמר סגן השר דהן כי בימים אלה מכונס צוות מנכ"לים של משרדי הביטחון והאוצר, העומל על מתווה מוסכם שדרכו תשולם התוספת לחיילים, בין שדרך הגדלת הפיקדון ובין שדרך הגדלת דמי הקיום. בן דהן אמר את הדברים במהלך דיון סוער בכנסת על הצעת חוק של ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) המבקשת להעלות את שכר חיילי החובה. לדבריו, "האופוזיציה יכולה להמשיך לדבר ואנחנו נעביר את הכסף כבר בתקציב שיעבור בשבוע הבא".
בתוך כך, הודיע ח"כ חזן בהודעה לעיתונות כי התוספת של 680 מיליון שקלים לחיילי החובה הושגה בזכותו.

ח"כ חזן, החבר גם בוועדת חוץ וביטחון, הודיע אמש  שלא יאפשר העברת תקציב נוסף למשרד הביטחון, ללא שתובטח העלאה בשכר החיילים ואף אמר כי יתעקש על כך גם במחיר של משבר קואליציוני. הבוקר שוחח ח"כ חזן עם שר האוצר ודן עמו  בנושא. בסיום השיחה סוכם על מתן התוספת האמורה לשכר החיילים.  
ח"כ חזן אמר לאחר מכן ל"מעריב אונליין": "הודעתי מראש שאם יש נושא אחד שעליו לא אתפשר, משום שיקול, גם לא שיקול קואליציוני, הרי שזהו שכר חיילי הסדיר. אני יכול לבשר לחיילים כבר מעכשיו: אתם תזכו להעלאה הצודקת בשכרכם. גם  בזכות כך שיש לנו שר אוצר חברתי שרגיש לצרכי הצעירים. תמיד סברתי שחיילי צה"ל מתוגמלים הרבה פחות מממה שהם ראויים לקבל. אבל כיום, כחבר בוועדת חוץ וביטחון שנחשף יותר למורכבויות עמן מתמודדים החיילים, אני  איתן בדעה זו יותר מתמיד.
לפני מספר ימים התקבלה בקשה של שר הביטחון לתוספת של מיליארדי שקלים לתקציב הביטחון. אין אף מטרה חשובה יותר עבור התקציב המבוקש מאשר הגדלת שכר החיילים. עבורם, תוספת של 300 שקלים היא חשובה ומשמעותית ביותר, למערכת הביטחון זה כ 10% מהתוספת שהיא דורשת כעת. לשמחתי שר האוצר חושב כמוני  ואישר ש-680 מיליון שקלים מתוך תקציב הביטחון שיוקצו למטרה זו. תקוותי שבמערכת הביטחון יקבלו ההחלטה החדשה באהבה."