חברת סלקום פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון השלישי של השנה וניכר שהתחרות הקשה בענף השפיע לרעה על הביצועים העסקיים של החברה בכל הפרמטרים.



ההכנסות ירדו ב 9.6% ל-1,032 מיליון שקל בהשוואה ל-1,142 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת שירותים, קרי זמן אוויר, קטנו ב- 10.3% מ-880 מיליון בשנה שעברה ל-789 מיליון שקל. ההכנסות ממכירת ציוד הסתכמו ב-243 מיליון שקלים בהשוואה ל-262 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 7.3%.



הרווח התפעולי הסתכם ב-96 מיליון שקלים בהשוואה ל-190 מיליון שקלים ב-2014, קיטון של 49.5%, ואילו הרווח הנקי צנח ל-40 מיליון שקלים, לעומת 106 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 62.3%. החברה איבדה בין יולי לספטמבר 16 אלף מנויים, ירידה של 0.56%.



מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, אמר בעקבות פרסום התוצאות: "תוצאות הרבעון השלישי של 2015 משקפות את המשך התחרות העזה בתחום הסלולר שצפויה להימשך והשפעתה באה לידי ביטוי, בשחיקה בהכנסות וברווחיות. עם זאת, שמרנו על רווח נקי חיובי וזאת בשל ירידה בהוצאות התפעוליות ומאמצים שנשאו פרי בתחומי הפעילות האחרים של הקבוצה".



לדברי שטרן, החברה חווה הצלחה בשוק הקווי גם ברבעון השלישי 2015, למרות הקשיים ביישום הרפורמה שמערימה בזק. "סלקום מובילה את מהפכת המחירים בשוק הקווי בזכות הצעת הטריפל הזולה ביותר במדינת ישראל ומסיימת את הרבעון השלישי עם כ-70 אלף לקוחות שוק סיטונאי. החברה ממשיכה בגיוס לקוחות מהיר לשירותי הטלוויזיה עם כ-50 אלף בתי אב שנהנים מהטלוויזיה החדשה של ישראל - סלקום tv. אנו ממשיכים בהרחבת סל המוצרים הקוויים שלנו ובהעצמת יתרוננו הערכי ללקוח בהיותנו הקבוצה היחידה בשוק שמציעה כיום חבילת טריפל אמיתית שמשלבת שירותי טלוויזיה, תשתית וספק אינטרנט וטלפוניה ביתית בחשבונית אחת".



שטרן התייחס גם לרכישת גולן טלקום: "החברה דיווחה על חתימת ההסכם, שדורש אישורים רגולטוריים ממשרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים. הרכישה של גולן טלקום מהווה נדבך נוסף בהפיכת סלקום לקבוצת תקשורת מובילה שמעניקה ערך גבוה במחירים זולים לצרכן הישראלי. בכוונתנו לשמור על גולן טלקום כחברה עצמאית ואנו מבטיחים לכל הלקוחות של גולן טלקום שנכבד את כל ההסכמים הקיימים שלהם".