במציאות הנוכחית של שערי ריבית כמעט אפס 0.10% ומשק שגולש למיתון, שינויים בשערי הריבית של בנק ישראל לא ישפיעו על הפעילות המשקית אך כן ישפיעו על שוק ההון של ישראל, כך לפי הערכות מומחים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל מתקשה לפרוץ מעלה וזאת למרות שבעולם הדולר מטפס לשיא חדש. הדולר-שקל מדשדש באזור שבין 3.87-3.88 ואתמול כשל שוב בניסיון לפרוץ את רף 3.90, וזאת בשעה שבעולם מדד הדולר נסחר בשיא חדש של 8 חודשים".



על הרמיזה של סטנלי פישר, המשנה ליו"ר הפד, בנושא כוונת הבנק להעלות ריבית כבר בדצמבר נאמר כי "נראה שהתבטאות זו, שמצטרפת לסדרה של התבטאויות ניציות מצד בכירים בפד בשבועות האחרונים, נועדה להכשיר את הקרקע מבחינה פסיכולוגית להעלאת הריבית ההיסטורית, כאשר גם אם היא מוצדקת ברמה הכלכלית ומתבקשת מאליה, היא עדיין מעוררת חשש בבנקים מתגובת השווקים למהלך. בהמשך השבוע ימשיכו לעקוב בשווקים אחר הנתונים הכלכליים והתבטאויות בכירי הפד, ואם הכל ילך כמתוכנן, הדולר ימשיך ויטפס ככל שתתקרב ישיבת הבנק באמצע חודש דצמבר, וזה יהיה אירוע השיא האחרון של השנה".



לגבי יחסי הדולר-שקל, נטען כי "ייתכן כי הקשיים בזינוק נובעים מהחלטתו של בנק ישראל אמש להותיר את הריבית ללא שינוי, וגם מהודעת הבנק משתמע שהורדת ריבית נוספת אינה על הפרק. אם הדולר ימשיך לטפס מעלה בעולם, גם בשוק המקומי ירגישו הספקולנטים ביטחון הולך וגובר לדחוף את הצמד מעל המחסומים הטכניים של 3.90 ו-3.93".