ענקית הביטוח מגדל סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2015 בהפסד של 334 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 142 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה בהפסד של 57 מיליון שקל, לעומת רווח של כחצי מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב־2014. 
 
מגדל נשלטת על ידי איש הביטוח הוותיק שלמה אליהו ומנוהלת על ידי בנו, עופר אליהו. השליטה בחברה נרכשה לפני כשלוש שנים מחברת ג’נרלי האיטלקית. דירקטוריון מגדל אישר חלוקת דיווידנד של 200 מיליון שקל, אך לנוכח ההחמרה בדרישות ההון טורפד המהלך על ידי משרד האוצר.
 
הגורם העיקרי להפסדים הוא ההשקעות הכושלות בבורסה, שלוו בירידות שערים חדות ובפגיעה בתשואות הפוליסות. הפסדי מגדל מההשקעות הסתכמו ברבעון השלישי בסכום עתק של 2.1  מיליארד שקל, בהשוואה לרווח של 1.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, כבר בחודש אוקטובר נרשם היפוך במגמת המסחר, ועל פי הדיווח של מגדל היא תציג רווחים משמעותיים בהשקעות בדוח של הרבעון הרביעי.


עופר אליהו מנהל חברת מגדל (במרכז). צילום: יהודה בן יתח
 

כך או כך, אם מחישוב הרווחיות ינוטרלו השינויים החד־פעמיים בהון הנובעים משינוי תקנות האוצר, הרי תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתיימו ברווח של 188 מיליון שקל, לעומת 390 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במקרה כזה, ברבעון השלישי של 2015 ההפסד היה מסתכם ב־234 מיליון שקל, לעומת רווח של 37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
 
הונה העצמי של מגדל מסתכם ב־5 מיליארד שקל ולחברה עודף של 2.2 מיליארד שקל מעבר לנדרש לפי התקנות. הנכסים המנוהלים על ידי מגדל צמחו ב־4% ומסתכמים ב־211 מיליארד שקל. נכסי קרנות הפנסיה המנוהלים גדלו ב־10%, ל־48 מיליארד שקל. הפסדי ההשקעות בביטוח חיים ובחיסכון ארוך טווח הסתכמו בכ־3 מיליארד שקל, לעומת רווח של 1.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב־2014.
 
בשל התשואה השלילית בפוליסות המשתתפות ברווחים, הופחתו דמי הניהול בהיקף של 270 מיליון שקל. המשמעות היא שהחברה נאלצה להחזיר לבעלי הפוליסות כספים בסכום זה. בתחום הביטוח הכללי חלה הרעה בתוצאות בענפי רכב, רכוש וחבויות, שקוזזה בחלקה כתוצאה משיפור חיתומי בענפי ביטוח רכב חובה.