במהלך רוב חודשי שנת 2015 ביצוע המשכנתאות היה גבוה יותר מאשר בחודשים המקבילים בשנים קודמות. בבנק ישראל חוששים מהחשיפה של הציבור לחובות משכנתא גדולים,  אך איציק  פרי,  מנכ"ל בטוחה משכנתאות, לא מתרגש ולדעתו סביר להניח שבשנת 2016 ישברו שיאים חדשים.    
למעריב הוא אמר כי "ייתכן מאוד שבשנת 2016 נהיה עדים לשיאים חדשים בנטילת משכנתאות ובעקבות היוזמה לאשר נטילת 90% משכנתא מערך הנכס, מה שיגדיל את הסכום הממוצע של המשכנתאות שהציבור נוטל".
וזה לא מסוכן במציאות הנוכחית שבה זוגות צעירים בקושי מצליחים לעמוד בהחזר משנכנתאות הרבה יותר צנועות?

"מדובר ביוזמה ברוכה אשר מטיבה עם הציבור, ועל אחת כמה וכמה עם זוגות צעירים אשר כיום מתקשים לגייס את המקדמה המינימלית הנדרשת לנטילת משכנתא. צעד זה יקל על זוגות צעירים לרכוש דירה ואף יפחית את הסיכון מכיוון שכיום זוגות רבים אשר רוצים לממש את ה"חלום לדירה" נאלצים לנטול הלוואות סולו קצרות מועד בריביות גבוהות,  בנוסף למשכנתא על מנת להשלים את הסכום הנדרש למקדמה המינימלית שנעה בין 25-30 אחוז מגובה הנכס. מצב מסוכן אשר יוצר תזרים חודשי גבוה אשר מקשה לעמוד בהחזרים ברמה החודשית. נטילה של % 90 משכנתא תקל משמעותית על הזוגות הצעירים לגייס את המקדמה הנדרשת ותבטל את הצורך לנטול הלוואות נוספות אשר מכבידות על ההוצאה החודשית".
 
קשה לי להסכים אתך. נניח שדירה ממוצעת  עולה 1.5 מיליון שקל, משכנתא של 90% משמעותה משכנתא של 1.35 מיליון שקל , במשכנתא ל 25 שנה משמעות הדבר תשלום חודשי של כ 7,000 שקל. איך זוג צעיר יכול לעמוד בתשלום כזה?
"משכנתא של 90% עבור דירה במחיר של 1.5 מיליון שקלים לא מתאימה לזוגות צעירים שבאו מרקע סוציו אקונומי נמוך עם פוטנציאל תעסוקתי של שכר נמוך יחסי. הוא מתאים לאותם זוגות צעירים שלא באים מבתים עשירים ואין להם את הסכום ההתחלתי הדרוש כדי לרכוש דירה, אך בגלל מקצועם,  נגיד עובדי היי-טק פוטנציאל ההשתכרות העתידי שלהם גבוה".
אתה לא חושש ממשבר דיור כמו שהיה במדינות רבות בעולם לאורך ההיסטוריה, עם ירידות של עשור אחוזים במחיר הדיור , שבחלקו הגדול נובע מסכומי החזר הגבוהים על משכנתאות גבוהות . הרי כאן לא חווינו לעולם משבר בהיקף כזה וכן המשכנתאות שניתנו לציבור היו נמוכות. 
"אתה בטח מתכוון למשבר הסאב פריים בארה"ב. מה שקרה שם כנראה לא יכול לקרות כאן. שם הבנקים העניקו משכנתאות גבוהות בלי בדיקה מעמיקה והתוצאה היא כי הציבור לא עמד בהחזרים, הבנקים משכו את הבטחונות,  קרי הבתים מכרו אותם בשוק בעייתי והמחירים ירדו בהיקפים חדים. זה לא יכול להתרחש כאן כי הבדיקות הם קפדניות ביותר. כאן יתנו משכנתא רק למי שמראה שהוא יכול לעמודו בהחזרים".