רשות ההגבלים הודיעה היום (ראשון) כי היא לא מתנגדת לכך שחברות "הוט" ו"יס" יעלו את מחירי הטלוויזיה הרב ערוצית. ההחלטה של הרשות ניתנה לאחר שמועצת הכבלים והלוויין שמתנגדת לעליית מחירים, טענה כי מדובר בחמדנות ופנתה לרשות ההגבלים וביקשה מהם למנוע את עליית המחירים. יש לזכור כי שתי החברות הן השחקניות העיקריות בענף מתפתח זה, אשר להן נתח שוק נכבד.



כזכור, יס הודיעה על הכוונה להעלות את מחיר ה-VOD שלה ב-20% ולאחר מכן אחרי שהוט הודיעה כי היא מתיישרת עם ההחלטה של יס. יושבת ראש מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה כי מדובר ב"חמדנות" של החברות, וכי הטלוויזיה היא "מוצר צריכה בסיסי" והעלאת מחירים היא "חזירות לשמה", כיוון שהחברות מרווחות באופן יחסי הרבה יותר מאשר המתחרים מעבר לים.



חשוב להבין כי מדובר בעליית מחירים על שירותים שכבר קיימים, ולא על תוספת שירותים. בחברת הלווין מדובר בשירות ה-VOD ובהוט מדובר בחבילת הטריפל של החברה שכוללת אינטרנט, טלפון וטלוויזיה. שירות ה-VOD של יס, שבתחילת הדרך עלה 14.90 שקלים, טיפס ועלה עם השנים עד ל-29.60 שקלים בחודש, העלייה האחרונה במחיר. זהו, אגב, המחיר אותו גובה הוט מלקוחותיה על השימוש בשירותים דומים.