בשוקי המטבע בעולם ממתינים להחלטת הבנק המרכזי של ארצות הברית לגבי גובה שער הריבית הדולרית. גם הירידה במחיר הנפט משפיעה על שוק המטבע.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל נסחר ביציבות באזור 3.86, וזאת בשעה שבשוק העולמי מנסים לעכל את הצניחה החדה במחיר הנפט, שנסחר באזורי שפל של שבע שנים.



בשוק המט"ח, ירידת מחיר הנפט מכבידה במיוחד על קבוצת מטבעות הסחורות, כגון הדולרים של אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה והקרונה הנורבגית. מנגד, מטבעות כגון הדולר, הין והיורו נהנים מביקושים עודפים. לצד זאת, בשוק מתחילים לספור את הימים לקראת החלטת הריבית של הבנק הפדרלי, בעוד שבוע מהיום.



ההערכה הרווחת בשוק היא כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית בשבוע הבא. הזינוק של היורו בשבוע שעבר, בעקבות האכזבה מצעדי ה-ECB, עשוי ללמד אותנו מה יקרה אם הבנק הפדרלי שוב יקבל רגליים קרות וידחה את העלאת הריבית ל-2016.



כל התחזקותו של הדולר בשבועות האחרונים ובחודשים האחרונים מתבססת על ההנחה כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית. "במידה ותחזית זו תתבדה שוב, אנו צפויים לראות גל של סגירת פוזיציות קנייה על הדולר, מה שעשוי לגרור את כל שוק המט"ח, וההון בכלל, לסחרור מסוכן רגע לפני שהפעילים בשוק יוצאים לחופשת החגים. עד אז, הדולר-שקל צפוי להמשיך ולדשדש בטווח הרחב שבין 3.82 ל-3.88".