משרד התיירות הישראלי והרשות המרכזית לתיירות בגרמניה (DZT) חוברים יחד כדי לקדם תיירות דתית מארה"ב לגרמניה ולישראל. הפרויקט ייחנך במסגרת חגיגות 50 שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל לבין גרמניה.


שר התיירות יריב לוין אמר: "אני מברך על שיתוף הפעולה החשוב הזה בין גרמניה ובין ישראל ומשוכנע כי הפרויקט ימשוך הן לגרמניה והן לישראל תיירות דתית וצליינים רבים. האתרים הקדושים לנצרות מהווים מוקד משיכה חשוב לתיירים, ופרויקט התיירות המשותף 'בעקבותיהם של ישו ולותר' מציע הזדמנות יוצאת דופן לחוות את שורשי האמונה הנוצרית".

איריס גליקה, הממונה על התיירות מטעם הממשלה הגרמנית ומנהלת כללית פרלמנטרית של משרד הכלכלה והאנרגיה אמרה  "יחסי ישראל-גרמניה יהיו תמיד מיוחדים לאור האחריות ההיסטורית של גרמניה לשואה.  השנה מציינים 50 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ובין גרמניה. כיום המדינות שלנו קשורות אחת בשנייה באופן הדוק בנושאים פוליטיים, תרבותיים וכלכליים. אני שמחה על כך שגם כעת, באמצעות פרויקט התיירות המשותף "בעקבות ישו ולותר" - שיתוף הפעולה מתחזק גם בתחום התיירות.


בבסיס היוזמה עומד פיתוח מוצר תיירות משותף שנקרא "בעקבותיהם של ישו ולותר". מסלול הביקור בארץ הקודש, יארך 5 ימים, ויעקוב אחר מסלול חייו של ישו מהגליל ועד ירושלים. כחלק מהאטרקציות התיירותיות ניתן למצוא אתרים כגון: נצרת, כפר כנא - שם חולל ישו את נס היין - ואתרים היסטוריים סביב הכנרת ובירושלים. מסלול הרפורמציה ברחבי גרמניה, אשר יארך אף הוא 5 ימים, ייצא מעיר הבירה ברלין אל אתרי חייו ופועלו של מרטין לותר בוויטנברג, אייסלבן, ארפורט, אייזנאך ועד פרנקפורט.