המחלוקת בין איגוד צוותי האוויר של אל על והנהלת החברה מחריפה: שתי טיסות אל על לבריסל וניו יורק בוטלו הבוקר (שני) בעקבות עיצומים בהם נוקטים ועד הטייסים של החברה. החברה מסרה כי "למרות הסכם העבודה שנחתם עם העובדים, הטייסים נוקטים בעיצומים ולא נענים למשימות שהחברה מציבה אותם אליהן, בניגוד לנהוג. כתוצאה מכך נגרמים שיבושים בטיסות. הנהלת החברה עשתה את כל המאמצים על מנת למנוע פגיעה בציבור הנוסעים אולם נאלצה היום לבצע שינויים בטיסות הבוקר לברצלונה, לניו יורק ולבריסל בשל חוסר היענות של הטייסים להתייצב לעבודתם כפי שהוחלט".


כאמור, במסגרת עיצומים, הטייסים מסרבים להגיע לעבודה. רק לפני חמישה ימים בוטלה טיסה שתוכננה לצאת מישראל לבייג'ין בשל עיצומים שנערכו כבר אז. 

מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה: "זו חוצפה ועזות מצח מצד הנהלת אל על להאשים את טייסיה בעיצומים ושיבושי טיסות בשעה שטייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך. כל טייסי אל על מתגייסים ומתייצבים, כמו תמיד, לטיסות הקבועות להם בלוח הטיסות ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. העובדה שההנהלה החליטה לחכור מטוסים זרים על חשבון הטייסים והנוסעים מעיקה כבר חודש שלם על הנוסעים ועובדי החברה. ההחלטה בשבוע שעבר להוסיף מטוס חכור נוסף ולפגוע עוד יותר בטייסים ובנוסעים הביאה למשבר הקיים, בו אל על לא הצליחה היום לאייש מספר קטן של טיסות שלא היו מאויישות כלל. אנו דורשים מהנהלת אל על למצוא פתרון מיידי. ברור שסיום החכירות ייטיב עם הנוסעים ויאפשר לאייש את כל הטיסות, גם אם נצטרך לוותר על מנוחתנו. אנו מצידנו נמשיך לטוס ככל יכולתנו תוך שמירת חוקי המנוחה והקפדה על עבודה עברית מקצועית ובטוחה. כבר מהבוקר ברור שהפסקת הפעלת מטוסים חכורים תביא לסיום המשבר ולסיום הפגיעה בלקוחות. חבל שהנהלת החברה מתעקשת בשלב זה להשיג חסכון כספי תוך המשך פגיעה בטייסים ובנוסעים במקום לסיים את המשבר מייד. ליבנו עם הנוסעים שנפגעו בשל מדיניות הנהלת אל על".