הפינה הכלכלית של ענת דוידוב ברדיו 103FM התמקדה היום (רביעי) בתופעה שהולכת וגוברת בישראל, צעירים שחוזרים לגור עם הוריהם בעקבות שכר דירה עולה ומשכורת קטנות יותר. 



תמונת מצב חברתית של ישראל בשנת 2015 :
יותר מ-80 אחוז מהמשפחות בישראל- מגלגלות מינוסים בבנק. יותר משפחות עניות בישראל בקרב אנשים עובדים. בישראל כמעט מיליון ילדים עניים - כמעט בראש סולם המדינות המפותחות. יותר זוגות צעירים בישראל נאלצים לחזור לגור עם ההורים בגלל שלא מצליחים לעמוד בנטל ההוצאות על הדיור. בישראל נשלם על מזון בסיסי בעשרות אחוזים יותר מאשר במדינות האו אי סי די.





הפערים בחינוך בין הפריפריה למרכז ממשיכים להעמיק, ולמי אתם חושבים סייעה למשל מחאת הסרדינים לצמצום מספר התלמידים בכיתות? דווקא לשכבות המבוססות יותר. נטל המס בישראל גבוה, והוצאות הממשלה על שרותי רווחה זוחלים לאט מאד יחסית לפערים שהולכים וגדלים.
 

בישראל 2015 יש שכבה דקה גם במגזר הציבורי, לא רק בפרטי, שמרוויחה משכורות ענקיות, אבל יותר מחמישים אחוז מציבור האנשים העובדים לא מגיעים בכלל לסף המס- כלומר המשכורות שלהם נמוכות מידי.
 
אז כמו שאמר חבר הכנסת יוסי יונה מהמחנה הציוני - לכל ישראלי מגיע לחיות כאן בכבוד, להפסיק לרדוף אחרי דירה, לצאת מהמינוס, ולישון בשקט. זה אפשרי, אבל כנראה שלא יקרה כאן בשנים הקרובות. אל תתפלאו שרבים עוזבים את המדינה שלנו בחוסר ברירה - הממשלות שלנו בעשור האחרון איבדו כיוון.