בסקטור העסקי לא מאמינים שריבית בנק ישראל תשונה, והיא תישאר על 0.1% לשנה. איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital  אומר כי "לחציו של שר האוצר על נגידת בנק ישראל להעלות ריבית יעלו בתוהו, כאשר הוועדה המוניטארית תחליט להשאיר את הריבית פעם נוספת על כנה בשיעור של 0.1%.



הפערים הגדולים בין השיח הכלכלי לגבי הורדת הריבית פעם נוספת בשל המצב הדפלציוני, לבין הרצונות של הפוליטיקאים להעלאת ריבית מדגישים את חוסר ההבנה של הצמרת הפולטית במצבה העגום של הכלכלה. 

"למרות שבמונחים שקליים העלאת ריבית איננה מנותקת מהמציאות, שער ההחליפין הנומינלי נמצא באזור הנמוכים של 15 שנה, במדינת ישראל שורר נכון לרגע זה מיתון - אינפלציה שלילית של 0.9% במונחים שנתיים. נוסף על כך, ההאטה בצמיחה והירידה בייצור אינם תומכים בהעלאת ריבית. יתר על כן, ההשוואה של הכלכלה הישראלית לזו האמריקאית פגומה בבסיסה, ודווקא למקבילה האירופית קיים דמיון רב יותר. כרגע, ד"ר פלוג תמשיך להשתמש בכלי "הטוב ביותר" נכון לזמנים אלו - ישיבה על הגדר". על רקעי דברים אלו ההערכה בשוק היא ששער דולק שקל יגיב להודעה על אי שינוי הריבית בעליה של השקל לרמה של 3.85 דולר.