רמת הפעילות הנמוכה בשוקי המטבע בעולם מקרינה על שוק המטבע הקטן של ישראל "הדולר-שקל", שצפוי להמשיך לדשדש לאור רמת הפעילות הנמוכה בשווקים העולמיים בתקופה שבין חג המולד לראש השנה האזרחית.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "הדולר-שקל ממשיך לדשדש באזור 3.88 ש"ח, כפי שעשה לאורך כל השבוע שעבר. ספק אם נראה משהו שונה בשבוע הקרוב, וזאת לאור רמת הפעילות הנמוכה בשווקים העולמיים בתקופה שבין חג המולד לראש השנה האזרחית. זהו שבוע של דמדומים, וגם אם נראה תנועות כלשהן לא תהיה להן משמעות טכנית.



הדולר רשם בדצמבר את הירידה החודשית הגדולה ביותר מאז מרץ, אך הדבר נובע יותר ממימושי רווח של סוף שנה - הדולר היה אחד הנכסים המניבים ביותר בשוק ב-2015 - ולא משינוי פונדמנטלי בסנטימנט כלפי הדולר. להיפך, לאחר שהפד העלה לפני כשבועיים את הריבית, הציפייה היא כי הבנק ימשיך וינרמל את הריבית גם ב-2016, כאשר כעת הקונצנזוס מדבר על ארבע העלאות ריבית בשיעור כולל של אחוז.



"מדיניות שכזו תציב את הדולר בעמדת יתרון למול יתר המייג'ורס, וגם למול השקל, כאשר בנק ישראל לא צפוי להעלות את הריבית בעתיד הנראה לעין. עם תחילת 2016, ייתכן שנראה סוחרים רבים שינצלו את התיקון של הדולר כדי לרכוש את המטבע מחדש ואז אולי נראה את תחילתו של ראלי נוסף. בדולר-שקל אנחנו עדיין ממתינים לפריצה של 3.90-3.92, אזור שהיווה התנגדות עיקשת בחודשים האחרונים, לפני שנוכל לדבר על מהלך משמעותי כלפי מעלה".