שר האוצר משה כחלון גילה אתמול (שני) אופטימיות מסויגת ביחס לאפשרות של ירידת מחירי הדיור. "ביצענו פעולות משמעותיות בתחום. הפסקנו את הספסרות בקרקע. מחיר למשתכן תופס תאוצה. אנחנו עוד לא שם, אבל נהיה שם כשנגיע ל־70 אלף דירות מחיר למשתכן כפי שהתחייבנו, וזוגות צעירים יזכו בהגרלות".



כחלון, שרואיין במהלך ועידת הדיגיטל של "דה מרקר" אצל עורך העיתון סמי פרץ, הוסיף כי "בעוד שבוע בהרצליה נוציא 1,700 יחידות שיוצעו ב־400 אלף שקל פחות ממה שעולה היום. כך גם בירושלים, בבית דגן, באזורי ביקוש ובפריפריה. אין לי ספק שבסוף התהליך תורגש ירידת מחירים".



"ההייטק - פי 20 מהגז"

לדברי שר האוצר, נושא הגז, עם כל חשיבותו, אינו מגיע ליכולתו של ההייטק לסייע לצמיחה של כלכלת המדינה. "ההייטק הוא פי 20 מהגז. הגז חשוב מהבחינה הזאת שהוא משאב שקיבלנו מבורא עולם. יש לו משמעות גדולה בהוזלת מחירי החשמל ובאיכות הסביבה", אמר שר האוצר, ועם זאת הוסיף כי "כלכלת ההייטק יכולה למשוך למעלה והיא מושכת למעלה. בהייטק לא חשוב מי ההורים - ולכן אתה יכול לצמצם פערים".



שר האוצר התייחס בדבריו גם לבנקים ואמר כי "קיימת בעיית ריכוזיות בתחום הבנקאות, ולכן יש לעודד כניסתן של חברות נוספות לתחום, דוגמת חברות כרטיסי האשראי. לחברות האשראי יש המידע, והן יכולות להפוך לבנק אינטרנטי בלי סניפים". לדבריו, "אם ויזה, ישראכרט ולאומי קארד יהפכו לבנקים - נהיה במקום אחר. אני גם לא פוסל אפשרות שבה כל חברה שתוכל לפתוח בנק תעשה זאת. העדיפות שלי היא שחברות כרטיסי האשראי יימכרו לציבור דרך הבורסה". כחלון לא פסל עם זאת את האפשרות שאחת מחברות הסלולר תרכוש את אחת מחברות כרטיסי האשראי. לדבריו, "הבנקים מעכבים את השימוש בטכנולוגיה, אבל בסוף לא תהיה להם ברירה".