שנת 2016 התחיל בשוקי ההון של העולם במגמה מעורבת אשר מחזקת את הדולר כי הוא נחשב למטבע מקלט. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (שלישי) כי "יום המסחר הראשון של 2016 נפתח בגל של שנאת סיכון ששטף את השווקים הפיננסים וגרם לירידות שערים בכל הבורסות המרכזיות של העולם".



מחלקת המחקר סיפקה הסבר לסיבה לכך: "הכל החל בנתוני הייצור המאכזבים בסין ובקריסת השערים בבורסה המקומית, אך נראה כי התגובה הקיצונית של השוק מלמדת על רף חשש גבוה, ונראה כי משקיעים מודאגים ממצבה של הכלכלה הגלובלית, גם על רקע השפל במחיר הנפט ולאור העובדה כי הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי של ארצות הברית)  צפוי להקשיח השנה את מדיניותו המוניטרית".



עוד הזכירו את תרומתו של שוק המט"ח בנושא: "בשוק המט"ח ראינו תנועה קלאסית של מנוסה ממטבעות נושאי תשואה למטבעות הבטוחים יותר. הדבר הביא להתחזקותו של הדולר למול כמעט כל המטבעות, למעט הין, שמהווה כעת נכס המקלט הבטוח הראשי בשוק. גם למול השקל התחזק הדולר, כאשר הדולר-שקל נוסק עד לשיא של 3.925".



לסיכום אמרו "מוקדם לומר כי אנו בפתחה של סערה חדשה בשוק ויש להמתין ולראות האם הסוחרים ינצלו את הירידות כדי לקנות מחדש את הנכסים המסוכנים, או שמא נראה כדור שלג. לפי שעה שנאת הסיכון מחזקת את הדולר, ואולם המשך התערערות היציבות בשוק הפיננסי עשויה להעמיד בספק את המשך העלאות הריבית של הפד ולהחליש את הדולר. אתמול גם פורסמו נתוני ייצור מאכזבים בארצות הברית, שגם כן פגמו בסנטימנט כלפי הדולר".