ענת דוידוב התייחסה היום (שלישי) בפינתה "איפה הכסף?" ב"רדיו ללא הפסקה 103fm" לגידול החד בתקציבן של הישיבות, וטענה כי מדובר בסחטנות קואליציונית מקוממת. 



המחיר הכלכלי של ממשלת נתניהו השלישית, ממשלת ה-61, לא רק שהיא צרה במובן הפוליטי- גחמה של חבר כנסת זוטר כזה או אחר, אלא גם במובן הכלכלי למשל היא צרה צרורה. לצרה הזאת יש מחיר כלכלי לא פשוט, שבסוף משפיע על כולנו.
 

אז איפה הכסף ומי מרוויח? אז ככה- ניקח לדוגמא את הישיבות. האם ידעתם שתקציב הישיבות גדל בשנת 2015 בלא פחות מ-85 אחוזים, לעומת 2014?
 
חשבון פשוט- התקציב שאושר לאחרונה, גדל ב- 436 מיליון שקל לקצת יותר ממיליארד שקל. ואם זה לא מספיק אז בשבוע שעבר, בעקבות הסכם בין יהדות התורה לבית היהודי זכו תלמידי הישיבות בעוד מתנה " זניחה"- עוד 42 מיליון שקלים. דמי כיס. סך כל התקציב עומד עכשיו אחרי התיקון על מיליארד וארבעים ושלושה מיליון שקלים.
 
אז כמו ששמעתם מניר ברוידא - ראש "בינה" - רשת הישיבות החילוניות, ההקצבה החודשית לתלמיד ישיבה, אברך נשוי, תגדל בעקבות ההסכם החדש בכמעט פי שניים, ותעמוד על כ-860 שקלים.
 
תארו לעצמכם, את המצב הדמיוני הבא-  כשכל תלמיד או תלמידה בתיכון, באוניברסיטה או במכללה, היו מקבלים מן תרומה קטנה שכזאת בצרוף פתק מעוטר במילים" תלמיד/ תלמידה יקרים, תודה על תרומתכם למאמץ הלמידה, על כך נמצאתם ראויים למענק חודשי בגובה 859 שקלים, לכל החיים...על החתום המדינה".

אכן מנותק מהמציאות. הוא שאמרנו- סחטנות קואליציונית- צרה צרורה!