היום ייערך בבית הדין לעבודה בתל אביב דיון בבקשת הנהלת הבורסה לניירות ערך להוציא צו מניעה לעיצומים שבהם פתחו עובדי הבורסה. 

עובדי הבורסה לניירות ערך פתחו אתמול ב"צעדים ארגוניים", כלשונם, שהביאו לשיבושים בהמסחר. על רקע החרפת מערכת היחסים עם ההנהלה, החליטו העובדים לשכור את שירותיו של יועץ התקשורת רונן צור.
 
את הבורסה לניירות ערך מייצגים עו"ד נחום פינברג ועו"ד עמי שחר. הללו פנו בעקבות כך לבית הדין לעבודה, בבקשה לקבלת צו מניעה כדי להפסיק את העיצומים. הדיון בבקשה יתקיים היום בפני השופטת רוית צדיק.
 

ההנהלה טוענן ששלשום כינס ועד העובדים אסיפה ללא הודעה מוקדמת וללא אישור ההנהלה, ושחרר עובדים הביתה. בנוסף לכך הורה הוועד לעובדים במשמרות מסוימות שלא להופיע אליהן. כמו כן חולקו הוראות נוספות להמשך העיצומים.
 
הוועד טוען שהעיצומים ננקטים בעקבות השינויים המבניים החד־צדדיים שאותם נוקטת הנהלת הבורסה, כחלק מתוכנית ההפרטה שלה ושינוי מבנה הבעלות. העובדים דורשים לקבל זכויות מסוימות במסגרת תהליך ההפרטה, אבל ההנהלה מתנגדת לכך בתוקף.
 
מוועד העובדים נמסר ל"מעריב־השבוע": "השינויים המבניים בבורסה נעשים באופן חד־צדדי, בלי לקיים מו"מ עם נציגות העובדים, בהתאם להתחייבות הבורסה כלפי העובדים. נציגות העובדים אימצה לה כלל שלא לפגוע בהליכי המסחר, ואף לא פגעה בהם. העיצומים הננקטים הם מידתיים ומינוריים ומתבטאים באי ביצוע שעות נוספות בלבד. התמונה שאותה מציירת הנהלת הבורסה בפני בית הדין היא משוללת יסוד ומעוותת את המציאות. ההנהלה נקטה מהלך חסר תקדים של הטעיה מפורשת של העובדים ונציגיהם בכל הקשור להתקשרות עם נאסד"ק.
 
"בעוד שמנכ"ל הבורסה הודיע לעובדים שמדובר במגעים ראשוניים ואין הסכם או עסקה, מתברר כעבור עשרה ימים שדירקטוריון הבורסה אישר את ההתקשרות עם נאסד"ק. מנכ"ל הבורסה הודה במכתב לעובדים שהיה מנוע מלפרסם את הפרטים על העסקה לאור העובדה שנאסד"ק היא חברה ציבורית".
"משמעות הדבר היא שמנכ"ל הבורסה העביר מידע מטעה ומשולל יסוד לעובדים. מהלך זה, יחד עם הצגת עובדות חלקיות ולא מדויקות, העלמת מסמכים על ידי הנהלת הבורסה, מסירת חצאי אמיתות וסינון עובדות, נועד להכפיש את עובדי הבורסה כחלק מטקטיקות מו"מ של מנהליה".
 
מהנהלת הבורסה נמסר בתגובה: “לצערנו ועד העובדים בחר בדרך כוחנית אשר פוגעת ביכולתה של הבורסה לתפקד כראוי ולבצע את המשימות העתידיות שעליהן התחייבה. ההנהלה תמשיך להוביל בנחישות מהלכים לפיתוחה ולחיזוקה של הבורסה, וזאת לטובת הציבור כולו ולטובת עובדי הבורסה עצמם. יודגש כי ההנהלה התחייבה כמה פעמים כי לא תהיה כל פגיעה במצבת העובדים וכי שום עובד לא יפוטר בעקבות המהלכים לפיתוחה של הבורסה".