מלבד הירידות בשוקי המניות ובמחירי הנפט, חוסר היציבות הכלכלית בעולם יבוא לידי ביטוי במסחר במטבע זר של ישראל במהלך השבוע הקרוב. בנוסף כמה בנקים מרכזים חשובים כמו הבנק האירופי יקבלו החלטות השבוע לגבי רמת הריבית.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל מטפס מעל 3.94, וזאת על רקע הטלטלה בשווקים הגלובליים המבריחה את המשקיעים ממטבעות אקזוטיים יותר כגון השקל. בעולם דווקא ניתן לזהות מגמה מעורבת של הדולר, כאשר מצד אחד השטר הירוק נחלש למול המטבעות בעלי התשואה הנמוכה יותר כגון הין והיורו, ומנגד מתחזק למול מטבעות הסחורות, כגון הדולרים של אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה, הצונחים על רקע השפל במחירי הנפט.



גם בגזרת הריבית הדולר מאבד מכוחו, כאשר נתוני מקרו מאכזבים והטלטלה בשוק העולמי גורמת לסוחרים לצנן מעט את ציפיות הריבית שלהם. על פי שוק החלפי הריבית, הסוחרים מתמחרים כעת רק העלאת ריבית אחת מצד הפד ב-2016, וזאת בעוד הצפי בסוף 2015 היה לשלוש העלאות ריבית בשיעור כולל של אחוז.



השבוע שוב יישאו עיניים בשווקים לבנקים המרכזיים כדי לראות האם יוכלו לבלום את המפולת, כאשר על הפרק החלטות ריבית בקנדה ובגוש היורו וגם הבנק של סין צפוי להוציא לפועל צעדים נוספים לייצוב השוק המקומי. ברמה הטכנית, עלייה של הדולר-שקל מעל 3.97 עשויה לסלול את הדרך עד לרמת המפתח של 4 שקלים".