המצב הכלכלי ב־2016 יאלץ את בעלי הקניונים והמתחמים המסחריים לשפר את תנאי השכירות לרשתות הנחשבות “דיירי עוגן”, כדי שיוכלו לשרוד פיננסית. כך עולה מסקר מיוחד שנערך על ידי חברת מאן נכסים הפעילה בתחום.

על פי הערכת החברה, 30% מבעלי העסקים הקטנים בקניונים יתקשו במחצית הראשונה של 2016 לעמוד בתשלום דמי השכירות. בשוק הנדל”ן המניב התאפיינה השנה האחרונה בחששות מצד משקיעים לעודף היצע בשטחי משרדים ושטחי מסחר.
חברות בינלאומיות לא ביצעו ב־2015 עסקות השכרת שטחים גדולים. השוק התאפיין בשדרוג שטחי משרדים ומעבר לבניינים שהציעו תנאי מחירי שכר דירה נמוכים יותר. 25% מסך העסקות בענף המשרדים בשנת 2015 היו “החלפת מיקום”.

עסקות בולטות שבוצעו בשנה האחרונה: טבע רכשה 44 דונם ברעננה בהיקף 220 מיליון שקל. שגרירות סין בישראל רכשה את בניין המשרדים של לוינשטיין ברמת החייל תמורת 200 מיליון שקל. קבוצת דלק רכשה את בניין דן בהרצליה תמורת 250 מיליון שקל.
עסקות בולטות נוספות: מתחם כנרית באזור שרונה נרכש על ידי אקרו וקנדה ישראל בשווי 821 מיליון שקל. הושלמה עסקת מכירת התחנה המרכזית בת”א ב־400 מיליון שקל. עם זאת עסקת מכירת שרונה מרקט עדיין לא הושלמה למרות ריבוי הפרסומים.