שוק המטבע של ישראל פותח את המסחר השבועי בעיצומה של תקופת מומנטום חיובי עבור הדולר. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (שני) כי "יחס הדולר-שקל ממשיך בפריצה מעלה, ולאחר תיקון קל שוב בוחן את השיא של השבוע שעבר, ב-3.985. פריצה מעל רמה זו כבר תחשוף את רמת המפתח הפסיכולוגית של 4".



המומנטום בשוק המקומי נוטה במובהק לטובת הדולר, כאשר כמעט בכל תנאי שוק אנחנו רואים את התחזקותו. גם התחלפות הסנטימנט בסוף שבוע המסחר בשוק הגלובלי, על רקע איתותי הבנקים המרכזיים של יפן וגוש האירו, לא בלמו את הטיפוס של הצמד. כאמור, הדולר-שקל פרץ, מאז סוף דצמבר, שורה של רמות התנגדות טכניות פסיכולוגיות משמעותיות, ובמומנטום הנוכחי לא מן הנמנע כי נראה השבוע ניסיון נוסף לאתגר את רמת 4.



בשוק העולמי, הדולר קיבל רוח גבית משמעותית לאחר שביפן ובאירופה אותתו על נכונות להזרים שוב, ביתר שאת, נזילות לשווקים דרך מנגנונים של הרחבה כמותית. מהלך זה מספק חמצן רב לשווקים בכלל, ולנכסי הסיכון בפרט, וסייע לאושש את הסנטימנט. מדדי המניות קפצו, וגם הנפט חצה שוב את רף ה-30. מוקדם לומר אם הצעדים הללו יספיקו כדי לטשטש בעיות-עומק של הכלכלה העולמית והשוק הפיננסי.



השבוע צפויות החלטות ריבית של הבנקים המרכזיים של ישראל וארצות הברית. בנק ישראל צפוי לכל הדעות להותיר את הריבית ללא שינוי, אך בשוק ימתינו לשמוע את תחזיתו של הבנק לגבי הכלכלה המקומית, וזאת על רקע הרעה מסוימת בנתוני המאקרו. גם הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, לאור הטלטלה הנוכחית בשווקים, ובשוק ימתינו גם כן להצהרה הרשמית כדי ללמוד על כוונתו של הבנק הפדרלי להמשך השנה ועל ההשפעה של הטלטלה בשווקים על מדיניות הבנק.