ראש הממשלה וממלא מקום שר הכלכלה והתעשייה, בנימין נתניהו, החליט היום (רביעי) למנות את עורכת הדין מיכל הלפרין לממונה על ההגבלים העסקיים. נתניהו התייחס למינוי ואמר כי "הניסיון המשולב של עו"ד הלפרין במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי והבנתה העמוקה בתחום ההגבלים עסקיים, יסייעו לרשות להגיע לאיזון הנכון בין צורכי המשק והמגזר העסקי לטובת המשך פיתוח כלכלת ישראל".



עו"ד מיכל הלפרין הודתה על האמון שניתן בה והוסיפה: "אני רואה אני רואה במינוי הזדמנות לתרום לכלכה חופשית, צומחת ומתפתחת ולהגדלת התחרות במשק לטובת הצרכנים ואזרחי ישראל". בשנים 2006-2002 שימשה הלפרין כסגנית ראש הרשות להגבלים העסקיים והיועצת המשפטית לרשות. ב-2007 הצטרפה עו"ד הלפרין כשותפה וראש מחלקת הגבלים עסקיים במשרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע ולשם.



הוועדה שהוקמה לאיתור מועמדים לתפקיד בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, ראיינו עשרות מעומדים ולבסוף המליצה על שני מועמדים עו"ד מיכל הלפרין ועו"ד אורי שוורץ. הבחירה הסופית הייתה בידיו של נתניהו לאחר התפטרותו של הקודם בתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, על רקע מחלוקות בנוגע למתווה הגז.



כזכור, בחודש מאי הממונה על ההגבלים העסקיים בזמנו, פרופ' דיוויד גילה, הודיע על התפטרותו מהתפקיד במחאה על החלטת הממשלה לקדם את הסדר הגז עם חברות הקידוח במתווה שלדעתו לא יביא לתחרות בשוק זה.



בהודעת ההתפטרות כתב גילה: "לכל אורך הדרך האמנתי כי נכון להגיע עם חברות הגז לפתרון תחרותי מחוץ לכתלי בית המשפט, זאת בגלל האיום של החברות להימנע מפיתוח מאגרי הגז, אם תהיה פנייה שלי לבית המשפט".



"כידוע, בחודש בדצמבר, הגעתי למסקנה כי טיוטת ההסדר המוצע לא תביא לתחרות בשוק הגז ולכן החלטתי שלא להגיש אותה לאישור בית המשפט", הוסיף.