דוח ה-OECD שפורסם היום (ראשון) שוב הציב את ישראל במקום גרוע בין החברות בארגון גרם לענת דוידוב להיזכר בתכנית "איפה הכסף?" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", שפעם היתה פה מחאה ושמאות אלפים יצאו לרחובות. ומה נשאר מזה? כלום ושום דבר.



שלום למדינת הפערים. אם לא היו לכם די הוכחות עד עכשיו, אז הנה גם זה, מהדו"ח הדו שנתי של ארגון ה-OECD ארגון המדינות המפותחות: מחירי המזון גבוהים בקרוב לשלושים אחוז מספרד או מדרום קוריאה, וממדינות נוספות בעלות תוצר לנפש הדומה לישראל, כלומר נכנסנו לסופר? התרוקנו לנו הכיסים הרבה יותר מאשר ברבות מהמדינות בעולם. אחד הגורמים למסיטת המחירים זאת עלות הכשרות. איפה הרגולציה?



עוד נתונים: ההשקעה הממשלתית בתחומי החינוך ורמת חינוך מאד נמוכה במיוחד בקרב חרדים וערבים, ובכלל השקעה פר תלמיד מהנמוכות בעולם. ישראל, על פי הדו"ח ענייה מאד, כמעט הענייה ביותר מהמדינות החברות בארגון, חוץ ממקסיקו. המצב הכי גרוע בקרב הקשישים, ומומלץ להגדיל את קצבאות הביטוח הלאומי, קצבאות הפנסיה צפויות לקטון עוד.

אבל, כמה לא מפתיע, מחירי הדיור שלא מפסיקים לזנק פה, ושימו לב לנתון הבא: משנת 2007 ועד היום מחירי הדירות זינקו, קפצו, טיפסו, השתוללו, איך שלא תסתכלו על זה, ב-65 אחוזים. זה נתון דמיוני, לא הגיוני, שמכביד על כל משכורת של זוגות ובודדים! בקיצור, חור ענק בכיס.

בקיץ 2011 הייתה פה מחאה. מאות אלפים יצאו לרחובות כי נשבר להם. הלב נשבר, הכיסים התרוקנו, והממשלה הבטיחה. מה קיבלנו? את וועדת טרכטנברג. מה נותר ממנה? כלום ושום דבר!

מה שהכי מרגיז, זה שכלכלני ה-OECD מציינים שבישראל נרשמו 13 שנים רצופות של צמיחה, ובתקופות של משברים עולמיים זו הצלחה ראויה לציון. אכן מחמאה!

אז תגיד ראש הממשלה, שר הכלכלה, שר התקשורת השר לפיתוח אזורי, שר החוץ, וסליחה אם שכחתי איזה תיק, לאן הולך הכסף של הצמיחה הזאת, מה עושים עם הכסף שלנו? על מה אתה כל כך גאה? ועוד שאלה: למה הדלק יוזל הלילה רק בחמש אגורות כשבעולם המחירים צונחים? לא כבדים עליך כל התיקים האלה? איפה הכסף?
 
"איפה הכסף?", כל יום ב-16:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"