מגמת הקיפאון הנמשכת בשנים האחרונות בקנייה ובצריכה בשוק מוצרי המזון והטואלטיקה בישראל, נמשכה גם ב־2015, כך מראים נתוני חברת המחקר נילסן. אם מתייחסים גם לנתוני הגידול באוכלוסייה, הרי בפועל מדובר בירידה. הדעיכה מושפעת משינויים דמוגרפיים, משינויים מקרו־כלכליים ומשינויים בהרגלי הצריכה. 



השינויים בהרגלים מתבטאים בצריכת מזון בריא יותר ופחות מעובד, בהקטנת צריכה של משקאות ממותקים ובמעבר לצריכה מזדמנת ואכילה מחוץ לבית. בתחום המקרו־כלכלי קיימת השפעה של יוקר המחיה ושל התכווצות ההכנסה הפנויה. עקב כך יש תחושה של ירידה ברמת הביטחון הכלכלי שגורמת להקטנת הצריכה. יש לציין כי השיח על יוקר המחיה הוביל בסופו של דבר להוזלות מחיר ולהתחזקות של יצרנים קטנים ומותגים פרטיים, כשגם לחוק המזון הייתה השפעה על המחיר.

תחזית מנפאואר: "האטה בתעסוקה ברבעון הראשון של 2016"
 
הגורם השלישי הוא שינויים דמוגרפיים, כמו הזדקנות האוכלוסייה והקמת משפחה בגיל מאוחר. שגית עטר, מנכ"לית נילסן: "מגמת הקיפאון בשוק מאפיינת גם את המדינות המערביות. חוק המזון וטרנד הבריאות הובילו לחיזוקם של ערוצי הקנייה האלטרנטיביים, כגון מאפיות, קצביות, ירקניות, שווקים פתוחים, חנויות מתמחות ועוד. עלייה חדה נראתה בקנייה בחנויות הטבע".
 

לדבריה, "גובה מחירי המזון הנו חלק קטן מהגורמים לסטגנציה, אף על פי שבשנתיים האחרונות המחירים יורדים והשוק מציע אלטרנטיבות מחיר זולות בדמות מותג פרטי ויבוא מקביל".