שוקי המטבע של העולם נמצאים בהמתנה לקראת סיום עדותה בת היומיים של נגידת הבנק המרכזי של ארצות הברית בפני שני בתי המחוקקים. מדובר בנאום בן יומיים שמתקיים פעם בשנה ודומה לנאום על מצב האומה של הנשיא אך רק בהיבטים הכלכליים.



לגבי ההשפעה על שוק המטבע של ישראל, במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (חמישי) כי "לאחר שצנח ב-12 אגורות בשבועיים האחרונים, הדולר-שקל הצליח להתייצב ביממה האחרונה ולטפס חזרה לאזור 3.87-3.88, וזאת לאחר שיושבת ראש הפד, ג'נט ילן, ציינה אמש בעדותה בפני הסנאט לשמר את הרטוריקה הניצית".



"יושבת הראש הסירה מהשולחן לפי שעה את האפשרויות שהועלו בימים האחרונים בדבר הורדת ריבית ואף נקיטת מדיניות של ריבית שלילית ומנגד לא פסלה את האפשרות כי הבנק הפדרלי יעלה ב-2016 את הריבית כמתוכנן. נראה כי הבנק נמצא בעמדת המתנה, כדי לראות האם נמשך כדור השלג בשוק הפיננסי ומה תהיה השפעתו על הביצועים של הכלכלה האמריקנית, בעיקר בגזרת התעסוקה והאינפלציה", נמסר ממחלקת המחקר.



עוד מסרו כי "למרות שהדולר התייצב ביממה האחרונה, לא נראה שיהיה די בדבריה אלה של ילן כדי לשנות את הדינמיקה הנוכחית בשווקים, שבה המשך הטלטלה בשוק מכבידה על הדולר. בשווקים יודעים שככל שמחיר הנפט ימשיך לרדת וככל שבורסות העולם ימשיכו לצנוח, הבנק הפדרלי לא יוכל לבצע סדרה של העלאות ריבית, כאשר המתווה הראשוני של ארבע העלאות ריבית ב-2016 נראה כעת כבלתי סביר בעליל בנסיבות הנוכחיות. גם התיקון הקל כלפי מעלה של הדולר-שקל לא בהכרח מלמד על מפנה, כאשר רק עלייה מעל רף 3.90 עשויה לאותת על שינוי במאזן הכוחות".