ההגבלות שהוטלו על חברות "הוט" ו-"יס" בתקופה האחרונה בוטלו היום (שני) לאחר דיון ארוך. ההגבלות, שהוצבו לבקשת מועצת הכבלים והלוויין, מנעו מהחברות להעלות מחירים, כפי שביקשו לעשות בתקופה האחרונה. החברות הפעילו לחץ כבד וטענו כי ההחלטה גורמת להן נזק כלכלי אדיר, כמו גם לנזק תדמיתי. היום הוסרו המגבלות, לדבר המועצה כדי לאפשר לחברות להציע מבצעים חדשים, ולא על מנת לאפשר להן העלאת מחירים. לטענת המועצה, החברות יצטרכו להביא לאישור כל בקשה להעלאת מחירים. "שום בקשות להעלאת מחירים לא יאושרו עד לסיום דיון במדיניות המחירים", נמסר ממנה.

בהודעת המועצה ניכר היה כי לא ניתן היה לפתור את המצב או להמשיך ולהערים את הקשיים על החברות: "המועצה עיינה בפניות הוט ויס ולאחר שקיימה דיון בעניין הגיעה המועצה לכלל מסקנה כי בעת הזו ונוכח הקשיים הבלתי צפויים שעוררו הוראות ההקפאה אכן יש מקום להסרתן ולאפשר לחברות הוט ויס לפעול על פי הוראות הדין הקיימות באשר להעלאת מחירים ולהצעת מבצעים חדשים, וזאת עד לגיבוש המדיניות נשוא החלטת השימוע".
 
כזכור, יס הודיעה על הכוונה להעלות את מחיר ה-VOD שלה ב-20% ולאחר מכן אחרי שהוט הודיעה כי היא מתיישרת עם ההחלטה של יס. יושבת ראש מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה כי מדובר ב"חמדנות" של החברות, וכי הטלוויזיה היא "מוצר צריכה בסיסי" והעלאת מחירים היא "חזירות לשמה", כיוון שהחברות מרווחות באופן יחסי הרבה יותר מאשר המתחרים מעבר לים.
 
שירות ה-VOD של יס, שבתחילת הדרך עלה 14.90 שקלים, טיפס ועלה עם השנים עד ל-24.70 שקלים בחודש, העלייה האחרונה במחיר. הוט גובה גם כן מלקוחותיה כ-30 ש"ח על השימוש בשירותים דומים. כעת ההחלטה האם להעלות את המחירים נמצאת שוב בידי החברות.