שער הדולר מפגין חוזקה לעומת השקל וגם מול המטבעות החשובים בעולם. ממחלקת המחקר של FXCM ישראל אומרים הבוקר (שלישי): "הדולר-שקל פותח חזק את שבוע המסחר ובוחן את רמת המפתח של 3.90, וזאת במקביל לזינוק של הדולר בעולם. למרות שאמש לא התקיים מסחר בארצות הברית לרגל "יום הנשיא", הדולר נהנה מרוח גבית הן על רקע עליות השערים החדות שראינו בבורסות אסיה ואירופה".



לטענתם יש השפעה לדבריו של נשיא ה-ECB מריו דראגי, "ששוב הצהיר כי הבנק יהיה נכון לבצע מהלכים מרחיבים נוספים במידה ותימשך טלטלת השוק ובמידה ומחירי האנרגיה הנמוכים יביאו לירידה בתחזית האינפלציה. בכך מצטרף דראגי לבנק היפני, שכבר הוריד את הריבית אל מתחת לאפס וכנראה, ביחד עם הממשלה, יהיה נכון לבצע צעדים נוספים".



לדבריהם הלחץ עובר אל הבנק הפדרלי: "השוק נושא פעם נוספת את עיניו אל הבנקים המרכזים כדי שיצילו את המצב, כאשר אנחנו שומעים עוד ועוד קולות הקוראים ליושבת ראש הפד ג'נט ילן להימנע מהכוונה להעלות את הריבית ותחת זאת לחזור וליישם מדיניות מרחיבה. כרגע עוד מוקדם להעריך שהבנק הפדרלי אכן יבצע צעדים כאלה, אך התמונה אולי תתבהר בהחלטת הריבית בהמשך החודש. ברמה הטכנית, האתגר הממשי של הצמד ניצב באזור 3.90-3.92. אם הצמד יפרוץ את האזור הזה המומנטום החיובי עשוי להתגבר".