שוק המטבע של ישראל צפוי לראות את הדולר ממשיך להתחזק מול השקל. במחלקת המחקר של  FXCM ישראל מציינים הבוקר (רביעי), כי "הדולר-שקל מטפס זה היום הרביעי ברציפות ומנסה כעת ולהתבסס מעל רף 3.90, לאחר שאמש כבר העפיל עד לשיא של 3.915. ברמה הטכנית, אזור ההתנגדות משתרע בין 3.90 ל-3.92, ועלייה מעל רמה זו עשויה לדרבן עוד ספקולנטים להצטרף למהלך העולה ולהגביר את המומנטום".



התחזקותו של הדולר למול השקל מתרחשת במקביל להתחזקות הניכרת של הדולר בעולם, וזאת לאחר שהמטבע האמריקני היה נתון בשבוע האחרונים ללחץ כבד מאוד על רקע ההרעה בסנטימנט בשוק הפיננסי העולמי. אנחנו רואים שוב את הקורלציה החיובית בין שוקי ההון, כלומר אהבת הסיכון, לבין הדולר, אשר עולה ביחד עם מדדי המניות בבורסות.



עוד מוקדם לומר שאנו עדים למפנה חיובי בסנטימנט בשוק, אבל אם אכן נראה מפנה כזה הדבר ייתן רוח גבית בעיקר לדולר, מאחר שהתייצבות בתנאי השוק יאפשרו גם לבנק הפדרלי לבצע העלאות ריבית ולהימנע מצעדים מרחיבים.



ואולם, כאמור, מוקדם להכריז על סופו של המשבר. רק כאשר נראה התייצבות ברת קיימא במחיר הנפט, וכן התייצבות גם של הכלכלה הסינית, נוכל לדבר על יציאה מן המשבר הנוכחי.