מגזין החשבונאות הבינלאומי IAB פרסם השבוע את הדירוג העולמי השנתי של רשתות ראיית החשבון לשנת 2015. בראש הדירוג ניצבת רשת PWC העולמית עם מחזור הכנסות שנתי של 35,356 מיליארד דולר. במקום השני דלוייט טוש העולמית עם מחזור של 35.2 מיליארד דולר. אחריהן ארנסט אנד יאנג ו-KPMG. דירוג זה היה צפוי ונמצא ללא שינוי בשנים האחרונות. מי שרשמה את ההישג המרשים ביותר הינה רשת RSM שהעפילה למקום ה-6 עם צמיחה של 6% בהכנסות ומחזור שנתי של 4.7 מיליארד דולר.



רו"ח ראובן שיף, השותף המנהל של RSM שיף הזנפרץ בישראל, אמר כי "עולם ראיית החשבון משתנה וממציא את עצמו מחדש בכל העולם ודורש פיתוח של שירותים ומיומנויות חדשות, אשר ברובן הן טכנולוגיות. עלייה בדירוג על רקע זה נחשב להישג של ממש". לדבריו, "המטרה המרכזית היא למצוא את "שביל הזהב" בין שמירה על הידע והמקצועיות בד בבד עם אימוץ טכנולוגיות חדשות שיסייעו להעניק ללקוחות לנהל את עסקיהם ברוח הזמן. אותם משרדי ראיית חשבון אשר לא יפעלו כך, עלולים למצוא את עצמם מחוץ למשחק".



לסיכום אמר כי "קיימת חוסר הלימה מוחלט בין תעריפי שכר הטרחה המשולמים. המחירים בישראל לעבודות ביקורת נמוכים משמעותית מאלה המשולמים לעמיתינו במדינות אירופה או בארה"ב".