שוק המטבע של ישראל פותח את המסחר בסביבה גלובלית מעוררת. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל ממשיך במומנטום החיובי ומנסה להתבסס מעל רמת 3.91. העלייה מעל רמה זו עשויה להיות משמעותית ברמה הטכנית ולסלול את הדרך מעלה לעבר היעד הבא ב-3.945.



העלייה של הדולר מול השקל מתרחשת במקביל להתחזקותו של הדולר בעולם, כאשר השטר הירוק מטפס מעלה לאחר שהמדדים בוול-סטריט רשמו בשבוע שעבר את השבוע החיובי הטוב ביותר ב-2016. אנחנו שוב רואים את הקורלציה החיובית בין המניות לבין הדולר, ואת הקורלציה ההפוכה בין היורו לבין המניות. הדבר נובע מתחזיות הריבית והמדיניות המנוגדת של שני הבנקים המרכזיים בארצות הברית ובגוש היורו. השבוע נוכל לראות האם העליות של השבוע שעבר באמת מבשרות על יציאה מהמשבר, או שעדיין מדובר בתיקון חיובי בתקופה שלילית.



הברומטר הראשי של השוק נותר הנפט, ונראה כי רק אם הזהב השחור יתייצב ויתחיל לטפס מעלה נוכל לראות התאוששות ברת קיימא בשווקים הפיננסיים. גם בגזרה המקומית צפוי לנו היום אירוע סיכון, עם פרסום החלטת הריבית של בנק ישראל. החולשה של השקל בתקופה האחרונה נובעת בין היתר מהמסרים הכפולים של בנק ישראל ומהספקולציות בדבר האפשרות שבנק ישראל יוריד את הריבית לרמה שלילית.



אף כי היום בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, המשקיעים יוכלו ללמוד מהצהרת הבנק ומדברי הנגידה לאן מועדות פניו של הבנק ומה ההיתכנות של צעדים מרחיבים נוספים.