בשוק המטבע של ישראל השקל התחזק לעומת רוב המטבעות החשובים וכנראה העובדה שאין עדיין ריבית שלילית במשק סייעה לשקל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל נסחר מעל רמת 3.90, וזאת לאחר יום המסחר התנודתי שנרשם אמש על רקע החלטת בנק ישראל.



הבנק המרכזי הותיר, כמצופה, את הריבית ללא שינוי, וגם בהצהרתו לא ניתן היה למצוא רמזים על כוונה ממשית של הבנק להנהיג ריבית שלילית, אף כי הבנק הקפיד לציין כי אינו שולל שום צעד בהמשך. בסך הכול ההצהרה, שציננה מעט את הספקולציות בדבר ריבית שלילית, סייעה לתמוך בשקל.



נראה שברמה הטכנית הצמד נמצא בעמדה רגישה, כאשר הכישלון לפרוץ את רמת 3.92 עשוי להוציא את הרוח מהמפרשים ולגרום לשבירה כלפי מטה. ואולם, ההתחזקות של הדולר בעולם, על רקע עליות השערים וההתייצבות במחירי הנפט, ממשיכה לתמוך בצמד, ואם תימשך מגמת השיפור בסנטימנט בשוק הפיננסי העולמי הדבר צפוי לדחוף את הצמד מעלה.



העיניים נשואות כרגע בעיקר ליצרניות הנפט הגדולות, בתקווה שהן יצליחו להגיע להסכמות על הגבלת תפוקת הנפט, וזאת כדי לדלל מעט את עודף ההיצע בשוק הנפט ולגרום לעלייה במחירים. אנחנו ממשיכים לראות קורלציה חיובית בין מחירי הנפט ומדדי המניות לבין הדולר.