חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד מקבוצת בנק לאומי סיימה את שנת 2015 ברווח של 180 מיליון שקל - ירידה של 9% בהשוואה ל־2014. הרווח מהווה תשואה של 11.2% על ההון העצמי, שהסתכם ב־1.66 מיליארד שקל. מדובר בתוצאות טובות יחסית לסביבה הרגולטורית המאתגרת שבה החברה פועלת. הירידה ברווחיות אינה מוסברת בפעילות התפעולית אלא נבעה מהוצאה חד-פעמית בעקבות הסכמי השכר הקיבוציים שנחתמו. בנטרול סעיף זה, הרווח היה גדל.

לאומי קארד בשליטת בנק לאומי, ונתח ממניותיה בהחזקת קבוצת עזריאלי. החברה בניהול חגי הלר, ובתפקיד יו”ר הדירקטוריון מכהנת תמר יסעור. עלות העסקת המנכ”ל הסתכמה השנה ב־3 מיליון שקל והיא כוללת שכר בסיס (1.8 מיליון שקל), בונוס מיוחד והפרשות סוציאליות. דוחות החברה מצביעים על שיפור בכל רכיבי הפעילות למרות הפרסומים על סימני האטה במשק.

כך למשל ההכנסות גדלו ב־4% ל־1.05 מיליארד שקל. מחזור ההנפקה הכולל גדל ב־6% ל־67.8 מיליארד שקל (50.3 מיליארד מהם של כרטיסים בנקאיים). יתרת האשראי ללקוחות פרטיים זינקה ב־15% ל־3.63 מיליארד שקל.

ההנהלה מעוניינת להרחיב את פעילותה בתחום הן על רקע הרווחיות הן כתשובה לביקורת ציבורית על מיעוט האשראי לעסקים קטנים. לאומי גובה את הריבית הממוצעת הנמוכה ביותר, 6.3% לשנה. בוויזה כאל, המתחרה, הריבית הממוצעת גבוהה ב־5% ומסתכמת ב־11% בשנה. בנטרול האשראי בריבית הנמוכה למימון קניית מכוניות, הריבית הממוצעת בלאומי קארד היא 8% לשנה ובוויזה כאל 13%.

השנה התאפיינה בהמשך פיתוח הארנק הדיגיטלי ותוכנית הנאמנות של החברה, בחתימה על הסכם עם בנק מזרחי טפחות להנפקת כרטיסי אשראי, בפיתוח חבילות סליקה חדשניות לעסקים קטנים ובשיתופי פעולה עם מועדונים חדשים.

היו"ר יסעור: "המחויבות לחתור להשגת היעדים תוך המשך הצמיחה התחדדה על רקע הסביבה המשתנה והתחרות הגוברת. כחלק מההיערכות אושרה תוכנית רב־שנתית שתספק מענה לאתגרים האסטרטגיים לצורך המשך הצמיחה והרווחיות".

המנכ"ל חגי הלר: "התוצאות הטובות משקפות צמיחה ורווחיות בליבת הפעילות שלנו. תיק האשראי הצרכני ממשיך לצמוח בעקביות ובקצב דו־ספרתי תוך הצגת ריבית האשראי הממוצעת הנמוכה בענף. בהיקף הפעילות החוץ־בנקאית היה גידול מרשים של 9% במספר הכרטיסים. השורה התחתונה הושפעה מההסכם הקיבוצי שנחתם. התוצאות הטובות נרשמו בשנה שהתאפיינה בהתעצמות הרגולציה ובהגברת התחרות על משקי הבית והעסקים".


רווחי ויזה כאל גדלו ל-149 מיליון שקל

חברת כרטיסי האשראי ויזה כאל סיימה את 2015 ברווח של 149 מיליון שקל, גידול של 8% בהשוואה ל־2014. ההכנסות גדלו ב־8% ל־1.24 מיליארד שקל.  ויזה כאל בשליטת בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי. היא בניהולו של דורון ספיר, ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון מכהן יובל גביש.

הוצאות החברה גדלו ב-6.4% ל־999 מיליון שקל. תיק האשראי זינק ב־20% ל־2.8 מיליארד שקל ונחשב לגדול ביותר בענף כרטיסי האשראי.
לחברה יש 2.33 מיליון כרטיסים, עלייה של כ־3% לעומת אשתקד. מספר הכרטיסים החוץ־בנקאיים גדל ב־4.3% ל־876 אלף. מחזור העסקאות בכרטיסי כאל זינק ב־8.2% ל־66.6 מיליארד שקל. השנה נחתמו הסכמים להנפקת כרטיסי אשראי עם בנק אגוד, אוצר החייל, יהב, מועדון PowerCard, מועדון H&O וכן כרטיס אשראי משותף עם מרכז הבנייה הישראלי. נוסף לכך נרכשה מלוא הבעלות על מניות דיינרס.

גביש, יו"ר החברה: "השנה התאפיינה בחיזוק שיתופי הפעולה עם בנקים, מועדונים ושותפים עסקיים, שהובילו להישגים מוצלחים".
ספיר, המנכ"ל: "ב־2015 התחלנו ביישום התוכנית האסטרטגית התלת־שנתית, שתוצאותיה נראות כבר בתוצאות הכספיות השנתיות, המשקפות צמיחה במדדים העסקיים. החדשנות הייתה במוקד העשייה בשנה האחרונה".