חג פורים, האהוב על ילדים - ועל מבוגרים רבים מתקרב, ונראה כי לאינתיפאדת היחידים שמשתוללת בחודשים האחרונים ברחובות ישראל ישנה השפעה משמעותית על זהות גיבורי הילדים החדשים. מנתוני אתר "יד 2" עולה כי בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בביקוש לתחפושות של שוטרים ואנשי ימ"מ.
 
בנוסף, לקראת חג פורים הקרב הכינו באתר את סקירת התחפושות הנמכרות באתר. התחפושות הפופולריות ביותר בקרב הילדים בחג פורים 2016 המתקרב הן תחפושות של המיניונים ותחפושות של ונדרוומן, כאשר ככל הנראה לליהוק של גל גדות לסרט ההוליוודי יש השפעה על כך.

עוד תחפושות על זמניות הן תחפושות של גיבורי על  כדוגמת - איירון מן, ספיידרמן, באטמן, וכן של דמויות נשיות כדוגמת שלגיה, הנסיכה אלזה מהסרט "לשבור את הקרח", דורה החוקרת, בת הים הקטנה, נסיכות מהאגדות, כלות, מלכות ובובות בראץ.
 
לדברי גל עופרים, סמנכ"לית השיווק של יד 2, גם בנושא התחפושת של פורים אנחנו רואים התעוררות של צרכנות נבונה בשנה האחרונה: "כמות המודעות גדלה משנה לשנה, בעיקר בחודשיים-שלושה שלפני חג פורים. שני הצדדים, הן הקונה והן המוכר, מבינים היום יותר מבעבר את הפוטנציאל שברכישת תחפושות ואביזרים מיד שנייה".

עופרים מסבירה כי "מדובר במהלך שחוסך כסף לקונה, שבעצם רוכש תחפושת שהייתה בשימוש רק פעם אחת, ומצד שני – גם מאפשר למוכר להחזיר לפחות חלק מההשקעה שהשקיע בתחפושת, שלרוב שכבה בארון במשך שנה".