שוק המטבע של ישראל פותח את המסחר השבועי בעליה אפשרית בשערו של הדולר. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר שבוע של דשדוש מעלה ומטה סביב רף 3.90, הדולר-שקל פותח את השבוע במומנטום חיובי מעל רמת 3.91. מה שהקנה לדולר בעולם ומול השקל רוח גבית היו נתוני מקרו חיוביים שפורסמו בשישי בארצות הברית, ובכלל זה תיקון חיובי לתמ"ג ובעיקר נתוני ההוצאה הצרכנית, שהצביעו על גידול גבוה מהמצופה בצריכה הפרטית.

עלייה בצריכה הפרטית משמעה עלייה בתחזית האינפלציה, ועבור הפד מדובר באינדיקטור חשוב ובסיס להעלאת ריבית. נראה כי השילוב של ירידה במחירי האנרגיה עקב ירידת מחיר הנפט, לצד עלייה ברמת ההכנסה האישית, מתבטאת סוף סוף בגידול בצריכה הפרטית הכללית, וזהו סימן טוב לכלכלה האמריקנית. לאחר שבשבועות האחרונים כבר סתמו בשוק את הגולל על האפשרות כי הפד יעלה ריבית השנה, הנתונים הפונדמנטליים החיוביים הללו שמו שוב על סדר היום את נושא העלאת הריבית, ובעקבות כך ראינו את הדולר מזנק ביום שישי, בארץ ובעולם.

ככל שהתנודתיות בשוק מתמתנת ומחירי הנפט מתייצבים והסערה בשוק מתפזרת, המשקיעים שבים לעסוק בציפיות הריבית ובמצבה של הכלכלה האמריקנית, וזה דבר חיובי עבור הדולר, שנפגע מאוד מהבהלה בשוק מאז תחילת השנה. וגם השבוע צפוי להתפרסם נתון פונדמנטלי חשוב בארצות הברית – דוח התעסוקה, אשר יתפרסם בשישי וצפוי להצביע על תוספת של 188 אלף משרות בחודש האחרון. נתוני תעסוקה חיוביים יתנו תוקף נוסף לתחזיות הריבית, מה שעשוי לחזק את הדולר".