שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים, הופיע היום (שני) בוועדת הכספים והטיח ביקורת קשה על מדיניות שר האוצר משה כחלון לייבא מזון לישראל. "איך מדינה כמו ישראל מוכנה לוותר על ייצור מזון עצמאי? אני לא מכיר מדינה שמוכנה לוותר על תעשיית המזון שלה ולהעביר אותה לידיים זרות. זה מה שיקרה אם יורידו פה את המכסים על יבוא מזון".



ברוש המשיך ואמר כי "במשרד האוצר אומרים שהפחתת המכסים היא 'פיילוט'. איזה פיילוט? נעשה כבר פיילוט עם הטונה ונעשה כבר פיילוט עם הסרדינים והמחירים לא ירדו. הדבר היחידי שקרה הוא שמפעלים נסגרו".



ברוש התייחס גם לתוכנית משרד האוצר לייבא לישראל ירקות ופירות ואמר כי "איך זה יכול להיות שיש עודפי תפוחי אדמה טריים כי המשק של רוסיה נסגר וישראל רוצה לייבא לפה תפוחי אדמה? זו מדיניות של מדינת חלם". בנושא יבוא הגבינות אמר ברוש כי "נכון, אפשר לייבא לפה גבינות יותר זולות, אבל מה שיקרה הוא שמשקיעים כבר לא יגיעו לפה ויחליטו להשקיע מאות מילוני שקלים בהקמת מפעלים חדשים בצפון ובדרום. במקום לייצר נעבור לייבוא ונסגור את כל המפעלים. אין בעיה לסגור אותם - אתם המדינה ואתם מחליטים, רק תודיעו לנו כדי שלא נמשיך להשקיע פה. אנחנו נפעל על פי המדיניות שלכם, ואתם תשלמו את המחיר של אובדן משק המזון בישראל".